728 x 90

۲۳خرداد ۸۶ ـ انفجار مجدد در مراقد مطهر ائمه در سامرا

۲۳خرداد ۸۶ ـ انفجار مجدد در مراقد مطهر ائمه در سامرا
۲۳خرداد ۸۶ ـ انفجار مجدد در مراقد مطهر ائمه در سامرا

صبح روز ۲۳خرداد ۱۳۸۶ بر اثر ۲انفجار جنایتکارانه و تروریستی، مناره‌های مراقد مطهر سامرا منفجر شد و موجی از خشم و انزجار را در میان مردم برانگیخت. به گزارش تلویزیون الجزیره این انفجارها در حالی صورت گرفت که از آوریل سال ۲۰۰۶ منطقه تحت حفاظت کامل نیروهای ویژه وزارت کشور بوده است. تمام مغازه‌های اطراف حرم به‌کلی بسته بوده و هیچ‌کس امکان ورود به این منطقه را نداشته است.

 

جنایت هولناک تروریستی انفجار مراقد مطهر ائمه در سامرا که در خدمت اهداف تفرقه‌اندازانه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است، با موجی از انزجار و محکومیت از سوی نیروهای ملی و مردمی عراق و جامعه جهانی روبرو شده است. جبهه توافق عراق انفجار تروریستی در سامرا را قویاً محکوم نمود و اعلام کرد این اقدام جنایتکارانه که دست‌های خارجی در آن پیداست، در شرایطی به‌وقوع پیوست که حفاظت مراقد در دست نیروهای پلیس و وزارت کشور عراق بود. حزب اسلامی عراق انفجار سامرا را محکوم کرد و طرف‌های اجیرشده از سوی اطلاعات کشورهای منطقه‌ای را متهم کرد که در پشت این انفجار قرار دارند. جنبش حماس عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد انفجار مراقد مطهر ائمه در سامرا در خدمت رژیم ایران است. هدف از آن شعله‌ور کردن فتنه مذهبی بین مردم عراق و طولانی کردن عمر دولت ضعیف و نزار نوری المالکی است. دکتر عبدالکریم السامرایی نماینده پارلمان عراق به تلویزیون بغدادیه گفت: «طرح و برنامه‌های خارجی و منطقه‌ای وجود دارد که تلاش می‌کنند عراق را به هرج و مرج بکشانند ما تلاش خواهیم کرد که این فرصت را به دشمنان ندهیم».

 

پیام خانم مریم رجوی در محکومیت انفجار مجدد مراقد مطهر ائمه 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، فاجعه انفجار مجدد در مراقد مطهر ائمه در سامرا را به شدت محکوم کرد وگفت: «بمب گذاری و انفجار دوباره در حرم مطهر سامرا که مرقد شریف امام علی‌النقی ، امام حسن‌ عسکری، نرگس‌خاتون، مادر مکرمه امام زمان و حکمیه‌خاتون، دختر بزرگوار امام جواد علیهم السلام است، بار دیگر قلوب تمامی مسلمانان و به‌خصوص مردم عراق و ایران را جریحه‌دار کرد. این جنایت هولناک تروریستی تنها در خدمت اهداف تفرقه‌اندازانه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است که با دجالیت از اسلام دم می‌زند، ولی الدالخصام و بدترین دشمن اسلام و مسلمانان و دشمن مسلم بشریت و فعال‌ترین حامی تروریسم در جهان است. رژیم پلیدی که در این ایام در تنگنای طرد و انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی و در معرض خشم و خروش مردم به‌جان آمده ایران و نفرت فزاینده مردم عراق قرار گرفته است و برون‌رفت خود را مثل همیشه در این‌گونه جنایت‌ها و تجاوزات شنیع به حرمت‌های بشری و دینی می‌یابد. رژیم پلیدی که در ایران نیز به‌کرات به همین روش‌ها متوسل شده و از انفجار و هتک حرمت ضریح مطهر حضرت رضا علیه‌السلام و کشتار زائران حرم مقدس رضوی و قتل روحانیان شریف مسیحی و تخریب مساجد اهل سنت، ابا نکرده است. جنایت‌هایی که مهره‌های سپاه پاسداران و اطلاعات رژیم، بعدا خود به ارتکاب آنها توسط دستگاه اطلاعاتی و تروریستی رژیم اعتراف کردند». رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت افزود: بعد از اولین انفجار جنایتکارانه در مراقد مطهر سامرا، همه مدافعان صلح و آزادی و دموکراسی با هر عقیده و مرام از آن جریحه‌دار شدند و نفرت و انزجار خود را اعلام کردند، اما این فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران بود که در اطلاعیه‌های «ستاد مرکزی حزب‌الله» در بیت‌الفساد خامنه‌ای دست پنهان خود را در به‌کارگیری این تروریسم وحشی به‌منظور تهدید و ارعاب و سلطه بر عراق برملا کرد و اکنون نیز این رژیم ضدایرانی و ضداسلامی و ضدانسانی است که در تنگنای منفوریت داخلی و تحریم و طرد بین المللی، به تهدیدات وقیحانه تروریستی و این‌گونه جنایت‌های هولناک روی آورده است. خانم رجوی با تسلیت به همه مسلمانان، به‌ویژه مردم عراق و ایران، تأکید کرد: «حکومت آخوندی از جنایت‌ها و دجالگری‌های رسوای خود برای بلعیدن عراق به‌ضرب ترور و کشتار سودی نخواهد برد. مردم شریف عراق نیات شوم این رژیم پلید را شناخته‌اند و در بیانیه تاریخی خود، «رژیم ایران [را] مانع استقرار امنیت و ثبات و دموکراسی در عراق و تهدید مبرم تمامیت و آزادی» عراق دانسته و تأکید کرده‌اند که «راه‌حل و چشم‌انداز امیدبخش خنثی‌سازی این تهدیدها از خلع‌ید رژیم ایران در صحنه عراق می‌گذرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cbc8e44-6899-434f-a303-0a200dbb621c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات