728 x 90

پرده برداشتن از راز پارچین

سایت پارچین
سایت پارچین
روز جمعه 16آبان 93 ـ 7نوامبر 2014، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن از جزییات جدیدی از پنهانکاریهای هسته‌یی رژیم آخوندی در تأسیسات نظامی سايت پارچین در راستای دسترسی به بمب اتمی پرده برداشت و نصب مخفیانهٴ مخازن انفجاری در این تأسیسات را فاش کرد.
 
سونا صمصامی گفت: این گزارش توسط شبکه‌ی سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور و مشخصاً با اتکا به دهها گزارش از منابع مختلف شامل مقام‌ها، متخصصان و تکنوکراتها در ارگانهای حکومتی تدوین شده است؛ از جمله سازمان انرژی اتمی، سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) و همچنین ارگانهای نظامی از جمله وزارت دفاع و سپاه پاسداران.

به‌ خاطر حساسیت فوق‌العاده‌ی این موضوع برای رژیم، گرد آوردی جزئیات این گزارش، از نخستین ماههای سال 2012 شروع شد و تا اواخر سپتامبر 2014 به‌طول انجامید.

مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت:

دو مخزن انفجاری با مختصات خاص برای آزمایشات ویژه به‌منظور استفاده در آزمایشهای ضربه انفجاری در پروژه‌ی تسلیحات هسته‌یی توسط شرکت آذر آب، از شرکتهای قرارگاه (ضد) خاتم الانبیا از ارگانهای سپاه پاسداران تولید شدند. حساسیت پروژه به‌عنوان پروژه خاص با اطلاعات طبقه‌بندی شده به‌حدی بود که فقط دو نفر در این شرکت طرح کامل ساخت را داشتند.
طراحی و نصب این مخزن تحت نظارت سعید برجی، از افسران سپاه پاسداران، کارشناس انفجار، مسئول وقت سایت متفاض، از زیر مجموعه‌های سپند و از مهره‌های نزدیک به پاسدار محسن فخری‌زاده صورت گرفت.

ویچسلاو وی دانیلنکو Vycheslav V. Danilenko متخصص اوکراینی که در آن زمان در ایران بود و با رژیم ایران در زمینه انفجار ضربه همکاری می‌کرد در طراحی و نصب این مخزن با سعید برجی همکاری می‌کرد.

بنا‌ به افشاگری مقاومت ایران درباره فعالیتهای مخفی رژیم در تأسیسات نظامی پارچین: یکی از این دو مخزن در اواخر سالهای 2000 تا 2001 توسط وزارت دفاع رژیم در پارچین نصب شد.

در سالهای بعد رژیم به‌دنبال جذب متخصصان ضربه و انفجار از روسیه سفید نیز بود و برای این کار شرکتهای مشخصی از جمله شرکت سهامی خاص «سینتا» به مدیریت یک فرد اهل روسیه سفید نیز ثبت کرد.

پروژه مخازن انفجاری که در پارچین نصب شد و مورد استفاده قرار گرفت، از ابتدا توسط ارگان مسئول ساخت تسلیحات اتمی به نام مرکز تحقیقات فیزیک در آن زمان، که امروز نام آن سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) است، شروع شد و رژیم برای این پروژه از نامهای پوششی استفاده می‌کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن همچنین فاش شد که ”دفتر همکاریهای فن‌آوری و نوآوری ریاست‌جمهوری“رژیم، که درگیر دور زدن تحریمها و کسب اطلاعات غیرقانونی در زمینه سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاح اتمی است، در جذب و به‌کارگیری متخصصان از روسیه، روسیه سفید و اوکراین در رابطه با فعالیتهای هسته‌یی وزارت دفاع فعال شدند. آنها مشخصاً در جذب دانیلنکو متخصص اوکراینی و حل نیازهای او، نقش مستقیم و فعال داشتند.

سعید برجی، افسر سپاه پاسداران، از زمان ورود ویچسلاو وی دانیلنکو به ایران تا زمانی که او کشور را ترک کرد، در رابطه با این پروژه به‌صورت تنگاتنگ با او کار کرد؛ وی تجربیات دانیلنکو در زمینه نانو الماس و انفجار ضربه و سایر بخش‌های بمب اتمی اخذ کرد.

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس

 
14مجموعه تونل زیرزمینـی برای اختفای تأسیسات ساخت سـلاح هسته‌یی از جمله سایت پارچین افشا شد

ـ به‌دستور خامنه‌ای، همزمان با توسعه‌ی اجزای مختلف برنامه اتمی رژیم، یک برنامه گسترده به‌منظور مخفی‌ کردن و حفاظت از بخشهای مختلف برنامه اتمی رژیم در طی سالیان در جریان بوده است

ـ آسوشیتدپرس29آذر84: محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در کنفرانس مطبوعاتی که در پاریس برگزار شد خطاب به خبرنگاران سخنرانی می‌کند

از این پیشتر نیز مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس جزئیات ساخت 14 مجموعه تونل زیرزمینی برای اختفای تأسیسات ساخت سلاح هسته‌یی را افشا کرد:
روز سه‌شنبه29آذر 84 در آستانه‌ی مذاکرات کشورهای اروپایی با رژیم ضد‌بشری آخوندی در وین پیرامون پروژه‌های اتمی این رژیم، شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس فریبکاریها و مخفی‌کاریهای رژیم ایران در برخورد با جامعه بین‌المللی را فاش کرد و اعلام نمود هر گونه مذاکره با این رژیم فرصت جدیدی در اختیار این رژیم قرار می‌دهد تا به بمب اتمی نزدیکتر شود. مقاومت ایران خواستار توقف این مذاکرات و ارجاع پرونده به شورای امنیت ملل‌متحد شد.
 
 
 

آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در این کنفرانس گفت:

بنا‌ به اطلاعات موثق دریافتی از داخل رژیم ملایان، به‌دستور شخص علی خامنه‌ای، همزمان با توسعهٴ اجزای مختلف برنامه اتمی رژیم، یک برنامه گسترده به‌منظور مخفی‌کردن و حفاظت از بخشهای مختلف برنامه اتمی رژیم در طی سالیان در جریان بوده است.

بخش جدی این برنامه که مقاومت ایران اخیراً از ابعاد و جزئیات آن مطلع شده است، ایجاد تونلها و سازه‌های زیرزمینی گسترده‌ایست که توسط ارگانهای نظامی و شرکتهای پوششی آنها، ساخته شده است. این تونلها برای مخفی‌کردن اجزای برنامه اتمی و موشکی رژیم ملایان به‌ویژه مراکز تحقیقاتی و فرماندهی اتمی و موشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژیم آخوندی از این تونلها برای مخفی کردن تجهیزات اتمی، استفاده می‌کند و همچنین در آنها آزمایشگاهها و کارگاههای اتمی ایجاد کرده است.

مقاومت ایران تا کنون اطلاعات 14‌مجموعه از این تونلها و سازه‌های زیرزمینی را در اطراف تهران، اصفهان، قم و برخی شهرهای دیگر ایران به‌دست آورده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ملایان، از سال 1998 زیر نظر شخص خامنه‌ای درگیر ساختن و آماده‌سازی این تونلها بوده است. تمامی این تونل‌سازیها تحت کنترل سپاه پاسداران است و سرلشکر پاسدار فیروز‌آبادی رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح رژیم آخوندی مسئول اجرای این پروژه بوده است.

این تونلها به سه صورت می‌باشد نوع اول تونلهای داخل کوه مشابه تونلهای داخل جاده‌ها وارد عمق کوه شده و در زیر کوه به چند شاخه تقسیم می‌شود.

نوع دوم تونلهای زیر سطحی به‌صورت عمودی به داخل زمین رفته و در عمق زمین به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود.

نوع سوم تونلهای روباز، مشابه تونل در سطح زمین کنده شده و بعد از اتمام ساختمان بتونی، روی آن‌را با ریختن خاک به‌صورت تپه مصنوعی درآورده و بعد استتار می‌کنند.

این تونلها که بعضاً چند ده‌ هزار متر مربع تأسیسات را شامل می‌شود معمولاً دارای قسمت کار و فرماندهی، کارگاههای تحقیقاتی، و یا تولید سلاح. سیستمهای مختلف تهویه‌ی هوا و سیستمهای جلوگیری از خروج تشعشع و صوت می‌باشد.

برای جلوگیری از نفوذ تشعشعات اتمی به سطح زمین، در این تونلها از یک لایه سرب استفاده می‌شود. این تونلها از نظر جلوگیری از خروج تشعشع و همچنین هر گونه آثار دیگری به سطح زمین ایزوله شده‌اند تا مانع از به نتیجه رسیدن نمونه برداریهای محیطی شوند.

آقای محدثین سپس مشخصات 4مجموعه از 11مجموعه تونلها را معرفی کرد و گفت جزئیات سایر مجموعه‌ها را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهد داد. در اطراف شهر قم در نزدیکی دریاچه قم، یک مجموعه تونل و سازه‌های زیر‌زمینی ساخته شده است. تأسیس این مجموعه از سال2000 شروع شده است.

مجموعه دیگر مجموعه‌یی از تونلهای زیر زمینی در پادگان موسوم به هفت‌تیر اصفهان است. یکی از این تونلها در حال حاضر توسط شرکت پارس گرما در حال ساخت می‌باشد.

مجموعه دیگر در سایت پارچین (شرق تهران) ایجاد شده است که برای مخفی کردن تجهیزات اتمی است، در یکی از این تونلها، تحقیقات مربوط به غنی‌سازی لیزری انجام می‌شود. مسئولیت این کار با فردی به‌ نام بصام است. این تونل در قسمت طرح یک سایت پارچین واقع شده است. البته سایت پارچین دارای تونلهای متعدد دیگری نیز می‌باشد.

یک مجموعه گسترده از تونل و تأسیسات مخفی مربوط به ساخت موشکهای بالستیک که قادر به حمل کننده کلاهک اتمی هستند در منطقهٴ خجیر واقع شده‌اند. این مجموعه شامل دهها تونل مخفی می‌شود. یکی از این تونلها که به مونتاژ نهایی موشکهای بالستیک اختصاص دارد دارای1000 متر طول و 12 متر قطر می‌باشد که در عمق زمین به پنج شاخهٴ پانصد متری تقسیم می‌شود.

محدثین در ادامه صحبت‌هایش گفت به‌منظور مخفی کردن اهداف نظامی این پروژه‌ها و همین‌طور به‌دست آوردن تکنولوژی ضروری برای این پروژه، تعدادی مؤسسات غیرنظامی نیز تأسیس کرده است که ظاهراً ارتباطی با ارگانهای نظامی رژیم ندارند اما در حقیقت توسط آنها کنترل و اداره شده و این پروژه را پیش برده‌اند.

یکی از این ارگانها که در پروژه تونل‌سازی نقش گسترده‌یی داشته است انجمن تونل ایران بوده است. این ارگان که یکی از مهمترین ارگانهای پشتیبانی رژیم به ‌منطور پیشبرد خط تونل‌سازی و مخفی‌کاری برنامه اتمی رژیم بوده است، در سال 1998 توسط محمود احمدی‌نژاد، تأسیس شد.

اغلب نفرات این انجمن از عناصر سپاه پاسداران می‌باشند. در حال حاضر رئیس انجمن تونل، شخصی به‌نام کنعانی مقدم، از نیروهای سپاه قدس می‌باشد. قائم‌مقام این انجمن، فردی به‌ نام صالح‌زاده از دوستان محمود احمدی‌نژاد است.

آقای محدثین در پایان این کنفرانس گفت: یکی از اهداف روی‌ کار‌ آوردن احمدی‌نژاد توسط خامنه‌ای و منصوب کردن فرماندهان سپاه پاسداران در کلیدی‌ترین مواضع حاکمیت از جمله گماشتن فرمانده‌ی سپاه پاسداران در شورای عالی امنیت ملی، کنار زدن تمامی موانع بوروکراتیک و به‌خدمت گرفتن تمامی امکانات رژیم برای دستیابی به بمب اتمی می‌باشد. وی افزود:
بار دیگر خاطر‌نشان می‌کنم که مذاکره با این رژیم به هیچ جایی نخواهد رسید. تنها راه خلاصی منطقه و جهان از خطرات این رژیم تروریستی تغییر در ایران است. این تغییر تنها از طریق مردم و مقاومت ایران امکانپذیر است. مردم ایران برای ایجاد این تغییر از غرب نه پول می‌خواهند و نه سلاح.
مردم ایران خواستار پایان دادن به سیاست مماشات با ملایان هستند که مانع تغییر در ایران بوده است.
 
 

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در لندن با شرکت آندرو مکینلی، نماینده‌ی پارلمان انگلستان

 

سیاست مماشات و مذاکره با آخوندها بر سر پروژه‌های اتمی یک تجربه شکست‌ خورده است

صبح روز سه‌شنبه29آذر84، دفتر شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان اقدام به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در محل پارلمان انگلستان در وست‌مینستر لندن نمود. در این کنفرانس مطبوعاتی که به‌منظور افشای پروژه گسترده تونل‌سازی رژیم ملایان به‌منظور مخفی‌کردن بخشهایی از برنامه مخفی اتمی رژیم آخوندی بود، آقای اندرو مکینلی نماینده‌ی مجلس عوام انگلستان و عضو کمیسیون خارجی پارلمان این کشور و آقای حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران شرکت داشتند.

ابتدا آقای مکینلی با اشاره به افشاگریهای دقیق و معتبر شورای ملی مقاومت ایران در زمینه برنامه‌های مخفیانه‌ی اتمی رژیم آخوندی گفت: «در ماه اوت 2002، شورا با افشای برنامه مخفی رژیم در نطنز و اراک پرده از 18‌سال پنهانکاری رژیم ایران برداشت و بالاترین مقامات آمریکایی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به این مسأله اذعان کرده‌اند که تنها پس از این افشاگریها بود که جهان از برنامه‌های مخفی اتمی ملایان آگاه شد. در دو سال گذشته شورای ملی مقاومت به افشای زوایای مختلفی از این برنامه مخفی به‌منظور جلوگیری ملایان از دستیابی به سلاح اتمی ادامه داد».

آقای مکینلی آنگاه ضمن محکوم نمودن سیاست شکست‌خورده‌ی استمالت در قبال رژیم آخوندی این سیاست را، تنها مشوق این رژیم در راستای تلاشهایش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی خواند.

آنگاه آقای حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به افشای پروژه گسترده تونل‌سازی رژیم آخوندی به‌منظور مخفی کردن بخشهایی از برنامه اتمیش پرداخت و با جزئیات دقیق و اطلاعات جدید که توسط منابع سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران در داخل کشور کسب شده است، پرده از شبکه‌های وسیع تونل‌سازی رژیم در مناطق پارچین و خجیر در تهران و شهرهای قم و اصفهان برداشت و گفت: مقاومت ایران تاکنون اطلاعات 14‌مجموعه از این تونلها و سازه‌های زیرزمینی در اطراف تهران، اصفهان، قم و برخی شهرهای دیگر ایران را به‌دست آورده است.
آقای عابدینی در مورد فریبکاریهای رژیم در سایت پارچین توضیح داد و گفت: مجموعه‌یی از تونل نیز در سایت پارچین در شرق تهران ایجاد شده است که برای مخفی‌کردن تجهیزات اتمی است و در یکی از این تونلها تحقیقات مربوط به غنی‌سازی لیزری انجام می‌شود. این تونلها در قسمت طرح یک سایت پارچین واقع شده است. که ظاهراً به صنایع شیمیایی اختصاص دارد و گسترده‌ترین بخش مجموعه پارچین را تشکیل می‌دهد و پوش مناسبی برای مخفی‌کردن فعالیت اتمی در آن می‌باشد. این بخش دارای در ورودی جداگانه‌یی بوده و ورود به این قسمت دارای محدودیتهای بیشتری نسبت به سایر قسمتهای مجتمع می‌باشد. علاوه بر این یک مجموعه گسترده از تونل و تأسیسات مخفی مربوط به ساخت موشکهای بالستیک که قادر به حمل‌کننده کلاهک اتمی هستند، در منطقهٴ خجیر در جنوب شرق تهران واقع شده‌اند. این مجموعه شامل دهها تونل مخفی می‌شود. یکی از این تونلها به مونتاژ نهایی موشکهای بالستیک اختصاص دارد و دارای هزار متر طول و دوازده متر قطر می‌باشد که در عمق زمین به پنج شاخهٴ پانصد متری تقسیم می‌شود.

آقای عابدینی در ادامه به افشای تعداد زیادی از ارگانها و شرکتهای ایجاد تونل و سازه‌های زیرزمینی که توسط سپاه پاسداران و وزارت دفاع برای پیشبرد این پروژه‌ها به‌خدمت گرفته می‌شود، پرداخت و آنها را با جزئیات کامل به اطلاع خبرنگاران حاضر رساند. وی از شرکتهای پوششی «مدیریت مجری طرحهای عمرانی سازمان هوا و فضا»، «سازمان عمرانی و صنعتی پارس گرما»، «مؤسسه حرا»، «شرکت عمرانی و صنعتی پارس بنای سبز»، «شرکت فن‌آوری پارسیان» و «رب قائم» مؤسسه وابسته به مهندسی نیروی هوایی سپاه پاسداران نام برد.
در ادامه، حسین عابدینی به نقش مؤسسات مهندسی پوششی غیرنظامی و نقش مستقیم محمود احمدی‌نژاد در این پروژه پرداخت و به استفاده از تکنولوژی خارجی و نقش دانشمندان خارجی اشاره کرد. وی گفت: «رژیم آخوندی از تکنولوژیهای کشورهای مختلف برای پیشبرد این پروژه استفاده کرده است، امری که تا کنون هم ادامه داشته است. از جمله دستگاههای حفاری ویژه مورد نیاز را رژیم با شیوه‌های مختلف غیرقانونی و قاچاق از کشورهای غربی تهیه کرده است. طاهری مسئول خریدهای خارجی نیروی هوایی سپاه در سال 2004 به کشور آلمان رفته و دستگاه حفاری عمودی و اریب پیشرفته‌یی را خریده است. این دستگاه سپس به ایتالیا منتقل شده و از ایتالیا به دوبی فرستاده شده و از دوبی به ایران وارد شده‌ است.
با استفاده از امکانات پوششی از جمله انجمن ایران تونل که توسط احمدی‌نژاد تأسیس و کنترل می‌شد، رژیم طرحها و اطلاعات جدید علمی از سایر کشورهای جهان را به دست آورده و به ایران منتقل کرده است تا در طرحهای نظامی به‌کار گرفته شود. از جمله طرحهایی که رژیم به‌دست آورده طرح شهر زیرزمینی مسکو بوده است که با آوردن یکی از مهندسان اصلی سازنده‌ی این طرح توانسته اطلاعات مربوط به این شهر را به‌دست بیاورد.
آقای عابدینی، ضمن اشاره به جلسه سه کشور اتحادیه اروپا در وین بر سر برنامه‌های اتمی رژیم افزود که «این یک تجربه مطلقاً شکست‌خورده است. هر دور مذاکره با این رژیم یک فرصت جدید به آن برای تکمیل برنامه‌های اتمیش می‌باشد. هم‌چنان‌که آنچه امروز در مورد آن صحبت کردیم، به‌خوبی نشان می‌دهد که بنای کار رژیم آخوندی بر مخفیکاری و فریب دادن جامعه بین‌المللی است. ادامه این مسیر همان چیزی را که آخوندها به آن نیاز دارند، به آنها می‌دهد.
بنابراین ما فکر می‌کنیم یک سیاست درست باید شامل عناصر زیر باشد: هر گونه مذاکره بر سر پروژه‌های اتمی با این رژیم می‌بایست قطع شود. پرونده اتمی این رژیم به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود و تحریمهای همه‌جانبه علیه این رژیم برقرار شود. حق مردم ایران برای مقاومت علیه این رژیم به‌رسمیت شناخته شود و برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون اصلی رژیم آخوندی حذف شود. این برچسب بزرگترین امتیازی است که غرب در سالهای گذشته به رژیم آخوندی داده است. این موضوعی است که 405 پارلمانتر انگلیسی از هر دو مجلس عوام و اعیان شامل حدود نیمی از اعضای مجلس عوام و 126 نمایندهٴ مجلس لردها مورد تأکید قرار داده و پیش از آن نیز بیش از 1300 حقوقدان و وکیل انگلیسی طی یک سمپوزیوم بزرگ پارلمانی بر این موضوع صحه گذاشته بودند».

بعد از صحبتهای آقای عابدینی، آقای اندرو مکینلی بار دیگر بر حمایت 405 پارلمانتر انگلیسی از مقاومت ایران تأکید کرد و گفت ما در پارلمان انگلستان قویاً معتقدیم که راه‌حل درست همان راه‌حلی است که مقاومت ایران و خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور این مقاومت ارائه می‌کند. یعنی تغییر به‌دست مردم و مقاومت ایران.
 
 
 

موقعیت سایت پارچین و نوع فعالیت آن

کارخانه‌های صنایع دفاع پارچین در جنوب شرقی شهر تهران قرار دارد و از سال 1311 فعالیت خود را آغاز کرد.
این سایت مجموعه‌یی از تونلها در خود دارد که برای مخفی‌کردن تجهیزات اتمی است و در یکی از این تونلها تحقیقات مربوط به غنی‌سازی لیزری انجام می‌شود. این تونلها که ظاهراً به صنایع شیمیایی اختصاص دارد و گسترده‌ترین بخش مجموعه پارچین را تشکیل می‌دهد و پوش مناسبی برای مخفی‌کردن فعالیت اتمی در آن می‌باشد.
این سایت به‌دلیل فعالیتهای اتمی در در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ انفجار و آتش‌سوزی بزرگی در مناطق اطراف سایت نظامی پارچین در شرق تهران به‌وقوع پیوست. رسانه‌های حکومتی رژیم ایران نوشتند: انفجاری مهیب مناطق اطراف سایت نظامی پارچین در شرق تهران را به لرزه در آورده است. شدت انفجار به حدی بوده که شیشه‌های ساختمانهای اطراف این مرکز نظامی فروریخته و نور انفجار تا کیلومتر‌ها قابل مشاهده بوده است.
سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: آتش‌سوزی در کارگاه تولید مواد (منفجره) بوده و بر اثر این انفجار دو نفر کشته شدند.
 
 

جزییاتی از انفجار سایت پارچین

انستیتوی علوم و امنیت بین‌المللی مستقر در واشینگتن با انتشار تصاویر ماهواره‌یی از مجتمع نظامی پارچین درباره انفجار روز دوشنبه گفت: «محل احتمالی این انفجار یک سایت در قسمت جنوبی مجتمع پارچین است. این سایت نزدیک مجموعه‌یی از سنگرها است که نشان می‌دهد می‌تواند به‌عنوان منطقه‌یی برای کمک به فعالیتهایی در آنجا به‌کار گرفته شود.
دو ساختمان که در اوت 2014 در این محل بود دیگر وجود ندارند و به‌نظر می‌رسد یک ساختمان دیگر هم به‌شدت آسیب دیده باشد. در مجموع به‌نظر می‌رسد که حداقل 6 ساختمان آسیب دیده یا از بین رفته‌اند».
 
 

بازتاب افشاگری اتمی مقاومت ایران در واشینگتن فری بیکن

واشینگتن فری بیکن 7نوامبر 2014 ـ 17آبان 93: «برنامه هسته‌یی (رژیم) ایران پیشرفته‌تر از آن چیزی است که قبلاً گمان می‌رفت. ادعای وجود محفظه‌ی انفجاری دوم (در پارچین) سؤالات جدیدی را هم‌زمان با نزدیک‌ شدن ضرب‌الاجل مذاکرات، برمی‌انگیزد.
بر اساس اطلاعات جدیدی که روز جمعه توسط یک گروه مخالف ایرانی منتشر شد برنامه غیرقانونی هسته‌یی (رژیم) ایران می‌تواند پیشرفته‌تر از آنچه قبلاً گمان می‌رفت باشد؛ این امر پرسش‌های جدیدی را مطرح می‌کند مبنی بر این‌که (رژیم) تهران چه چیزهایی را از بازرسان هسته‌یی مخفی نگه داشته است.
بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط شورای ملی مقاومت ایران، که در گذشته فعالیتهای مخفی هسته‌یی ایران را افشا کرده، گفته شده است که (رژیم) ایران دو مخزن انفجاری ساخته و هنوز هم در اختیار دارد که آن‌را قادر ساخته است آزمایش‌های پیشرفته سلاحهای هسته‌یی انجام دهد.
در حالی‌که وجود یک مخزن انفجاری مدتی است شناخته شده بود، شورای ملی مقاومت می‌گوید، دستگاه دوم می‌تواند در مجتمع نظامی پارچین... و یا در محل دیگری در ایران مخفی نگه داشته شده باشد.
اطلاعات جدید در مورد مخازن انفجاری، همچنین درباره شبکه گسترده شرکتها و سازمانهای پوششی (رژیم) ایران که برای مخفی‌کردن شبکه هسته‌یی آنها است، همان روزی منتشر شد که دیده‌بان هسته‌یی ملل متحد، (رژیم) ایران را به عدم رسیدگی به سؤالات کلیدی در مورد برنامه هسته‌یی‌اش متهم کرد.
سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت در ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ”اطلاعات امروز کشف یک حقیقت ساده است: رژیم مذهبی (حاکم بر ایران)، بی‌وقفه و مخفیانه با ابعاد نظامی برنامه هسته‌یی خود به‌پیش می‌رود و به هیچ‌وجه قصد رها کردن این برنامه را ندارد“.
گفته می‌شود یکی از دو مخزن در مجتمع پارچین، محل انفجار اخیر که دو کشته بر جای گذاشت نصب شده است. شورای ملی مقاومت گفت، مشخص نیست مخزن دوم در حال حاضر در کجا مستقر است.
علیرضا جعفرزاده به خبرنگاران گفت: «این سؤالی است که باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرعت در دست بگیرد و دنبال کند».
وی افزود: «نگران‌یی که هر کسی و آژانس باید داشته باشد این است که بر سر مخزن دوم چه آمد؟ این چیزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید فوراً از (رژیم) ایران خواهان روشن‌کردن آن بشود».
به گفته شورای ملی مقاومت مقام ایرانی ارشد مسئول «طراحی و نصب و راه‌اندازی اتاق انفجاری» یک مقام سپاه پاسداران به نام سعید برجی است“.

آسوشیتدپرس: اطلاعات جدید اپوزیسیون ایران در مورد سایت پارچین

خبرگزاری آسوشیتدپرس 16آبان 93 گزارش داد روز جمعه اپوزیسیون ایران اعلام کرد: ”اطلاعات جدیدی در مورد آزمایشات صورت گرفته در سایت پارچین در اختیار دارد. شورای ملی مقاومت به خبرنگاران در واشینگتن گفت، علاوه بر یک محفظه انفجاری در پارچین یک محفظه دومی نیز ساخته شده که موقعیت کنونی آن مشخص نیست. این محفظه‌ها توسط یک کمپانی وابسته به سپاه پاسداران ساخته شدند.“
آسوشیتدپرس افزود: ”شورای ملی مقاومت در افشاگری بیش از یک دهه پیش خود در مورد برنامه مخفی اتمی رژیم ایران مؤثر بوده است“
 
 

نگرانی آخوندها از افشاگری جدید مقاومت ایران در مورد پارچین

رژیم آخوندی از افشاگری روز گذشته مقاومت ایران در مورد سایت اتمی پارچین ابراز نگرانی کرد. خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نوشت: (مجاهدین) روز جمعه همزمان با انتشار گزارش تازه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تلاش کرد فضاسازی تازه‌یی علیه ایران به راه بیاندازد. آنطور که پایگاه «واشینگتن فری‌بیکن» گزارش داده، این گروهک… مدعی شده است که ایران دو اتاقک تست انفجاری در اختیار دارد که یکی از آنها یا در سایت نظامی پارچین است یا در جای دیگری از ایران.
روز جمعه 16آبان، مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن فاش کرد: دو مخزن انفجاری در پارچین وجود دارد که توسط شرکت آذرآب از شرکتهای قرارگاه ضدخاتم الانبیاء سپاه پاسداران ساخته شده‌اند. کسی که بر این طرح نظارت دارد سعید برجی نام دارد که از سرکردگان سپاه پاسداران است. در این کنفرانس مطبوعاتی، اسامی تعدادی دیگری از دست‌اندرکاران پروژه مخفی پارچین فاش شد از جمله هاشم نظام آبادی مدیر عامل شرکت معدنی کاوه پارس، محمد شریف سلطانی، غلامحسین کاتوزیان، سید محمدرضا سجادی و سید حسن امامی“.

همان‌طور که محمد محدثین در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفته بود: ”بار دیگر خاطر‌نشان می‌کنم که مذاکره با این رژیم به هیچ جایی نخواهد رسید. تنها راه خلاصی منطقه و جهان از خطرات این رژیم تروریستی تغییر در ایران است. این تغییر تنها از طریق مردم و مقاومت ایران امکانپذیر است. مردم ایران برای ایجاد این تغییر از غرب نه پول می‌خواهند و نه سلاح. مردم ایران خواستار پایان دادن به سیاست مماشات با ملایان هستند که مانع تغییر در ایران بوده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb82c4f2-5265-4fc2-8114-d13b60ca480b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات