728 x 90

اطلاعات عمومى,

برنامه‌ریزی ۲۵ساله رژیم ایران برای تسلط بر یمن و اشغال آن توسط مزدورانش

-

نقشه-یمن
نقشه-یمن
در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران به تاریخ 9فروردین 1394 (29مارس 2015) آمده است:
 
”رژیم ضدبشری آخوندی بعد از شکست در جنگ ایران و عراق، از ربع قرن پیش، و با استفاده از تجربیاتش در شکل دادن حزب‌الله لبنان، درصدد بر آمد که با توجه به بافت مذهبی یمن یک گروه مزدور در این کشور سازمان داده تا به‌مثابه سکوی پرشی برای دست‌اندازی به کشور یمن و شبه جزیره عربستان مورد استفاده قرار دهد. رژیم آخوندی، طایفه حوثی را کاندید مناسبی برای سازمان دادن چنین جریانی تشخیص داد و از همان زمان آنها را به خدمت خود گرفت:
 

به خدمت گرفتن طایفه حوثی توسط رژیم آخوندی:

رژیم از سال1370 (1991) حسین الحوثی برادر بزرگتر عبدالملک الحوثی رهبر کنونی این جریان را به خدمت خود گرفت. او به کمک رژیم ”حزب حق“ را در یمن تأسیس کرد و در سال 1993 در انتخابات شرکت کرد و به عضویت پارلمان یمن درآمد. طبق طرح رژیم این جریان تا قبل از شکل گرفتن و قدرتمند شدن از رویارویی با حکومت یمن خودداری می‌کرد و خود را هم جهت با آن نشان می‌داد.
حسین حوثی در سال1376 (1997) به دستور رژیم از حزب حق جدا شد و گروهی را تحت عنوان «جمعیت جوانان مؤمن» با الگوی حزب‌الله لبنان تشکیل داد که بعداً نام انصارالله بر آن گذاشته شد. این گروه امروز به‌عنوان مزدور سپاه پاسداران و نیروی قدس پایتخت یمن و بخشهای وسیعی از آن را اشغال کرده و به سرکوب و کشتار مردم این کشور مشغول است.

رژیم بعد از 11سپتامبر 2001 به «جمعیت جوانان مؤمن» سمت ضد آمریکایی داد و در عین‌حال به مخالفت با دولت یمن پرداخت. در سال1382 گروهی از اعضای «جمعیت جوانان مؤمن» بازداشت شدند و به درگیری نظامی با دولت پرداختند. حسین الحوثی در سال2004 در جنگ با دولت یمن کشته شد.
حسین الحوثی و برادرش عبدالملک الحوثی و پدرش بدرالدین الحوثی در اوایل دهه80 بیش از یک‌سال در ایران و در قم تحت آموزشهای دینی و سیاسی و امنیتی و تروریستی قرار داشتند و پس از آن نیز به‌طور مستمر به ایران رفت و آمد می‌کردند. بنا‌ به گزارشهای درونی نیروی قدس عبدالملک الحوثی به مذهب شیعه 12 امامی گرویده اما به توصیه رژیم از اعلام این مسأله خودداری می‌کند تا در میان شیعیان زیدیه در یمن منزوی نشوند.
در سالهای گذشته، یکی از طرحهای نیروی قدس برای باز کردن راه ورود به یمن فعال کردن هلال احمر رژیم بود تا در پوش کمکهای انسان‌دوستانه و ایجاد بیمارستان و رساندن کمکهای دارویی بتواند راه ورود رژیم به این کشور را باز کند. از این طریق تلاش کرد افرادی را برای شبکه‌های تروریستی خود عضوگیری کند.
در حال حاضر نیروی قدس سپاه پاسداران، طرف حساب اصلی یمن در درون رژیم آخوندی است و ستاد اصلی فرماندهی و پشتیبانی از جنگ در یمن در نیروی قدس تشکیل شده است. علاوه بر آن مجمع جهانی اهل بیت، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی، با حوثیها از نزدیک رابطه دارند و به آنها کمک می‌کنند.
شمار زیادی از افراد حوثی از سالها پیش در جامعه المصطفی در قم آموزش می‌بینند. یک آخوند یمنی به نام عصام العماد مسئولیت حوثیها را در قم به عهده دارد. عصام العماد توسط رژیم از مذهب تسنن به شیعه گرویده است! او خطوط دیکته شده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت و دیگر ارگانهای صدور بنیادگرایی رژیم را در مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌یی عربی وابسته به رژیم تکرار می‌کند.

رژیم آخوندی رابطه نزدیکی بین «جمعیت جوانان مؤمن» با حزب‌الله لبنان برقرار کرده است و تلاش می‌کند عبدالملک الحوثی را به‌عنوان حسن نصرالله یمن جا بیندازد. برخی از افراد حوثی توسط نیروی قدس در دره بقاع لبنان و در عراق آموزش می‌بینند.

با شروع انقلاب مردم یمن، رژیم آخوندی با تمام قوا به تقویت، تسلیح و گسترش و آموزش حوثیها در یمن پرداخت. آموزش نیروهای آنها در خود یمن صورت می‌گیرد.

حسین و عبدالملک الحوثی در درون انصارلله از خمینی و خامنه‌ای به‌عنوان رهبر و امام یاد می‌کنند و پیامها و سخنرانیهای آنها و همچنین حسن نصرالله را در یمن توزیع می‌کنند.
همزمان با سازمان دادن حوثیها رژیم آخوندی در روز 14تیر 1374 (5ژوئیه 1995) یک قرارداد فرهنگی بین ایران و یمن به امضا رساند که زمینه‌های عملی گسترش بنیادگرایی و تروریسم را فراهم می‌کرد. در یک سند درونی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تاریخ 21اسفند 1374 تصریح شده است: «با توجه به اوضاع و شرایط جدید حاکم بر یمن و تمایل مسئولان این کشور به بسط و گسترش روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران و حضور شیعیان زیدی و امضای موافقت نامه فرهنگی بین تهران و صنعا، اهمیت زیادی دارد که جمهوری اسلامی حضور فعالی در یمن داشته باشد…».

در شهریور1393 پاسدار علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع و رئیس سابق بسیج دانشجویی و از نزدیکان خامنه‌ای، از نقش رژیم آخوندی در وقایع یمن و طرح این رژیم برای صدور بنیادگرایی و تروریسم به تمامی منطقه تحت عنوان «سیستم یکپارچه ‌سازی مسلمانان توسط انقلاب اسلامی» پرده برداشت. وی گفت: «در یمن حادثه‌یی عظیمتر و بزرگتر از لبنان در حال وقوع است؛ از 20 استان یمن 14 استان در دست انقلابیون یمن است و 90درصد صنعا نیز همین‌طور... با این کار تمام معادلات را برهم زده‌اند؛ پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است زیرا این دو کشور حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک داشته و از طرفی نیز امروز دو میلیون نفر اسلحه به دست سازمان‌یافته شده در یمن وجود دارد... . امروز انقلاب اسلامی سه پایتخت کشورهای عربی را در اختیار دارد و تا چند وقت دیگر صنعا را نیز گرفته و سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان را اجرایی خواهد کرد» “.
 
 

نگاهی به تاریخچه یمن، گروه حوثی و پیشینه دخالتهای رژیم

یمن کشوری عربی است که در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه‌جزیره عربستان واقع شده‌ و پایتخت آن صنعا می‌باشد.

مساحت یمن، حدود 528هزار کیلومتر مربع است و با در اختیار داشتن باب‌المندب که یکی از مهمترین آبراه‌های بین‌المللی که 38درصد از تبادلات بین‌المللی از آن می‌گذرد، دارای یک موقعیت سوق‌الجیشی ممتاز می‌باشد. کشور یمن همچنین دارای چند جزیره است که مهمترین آنها جزیره سقره در دریای عرب و جزیرهٴ حنیش واقع در دریای سرخ است. جمعیت یمن بر اساس آمارگیری سال 2008، نزدیک 24میلیون نفر است.

در صد کمی از جمعیت یمن، مسیحی و یهودی و عمده جمعیت، مسلمان هستند که ترکیبی از پیروان شاخه‌های شیعه و سنی را شامل می‌شود. شیعه‌ها ترکیبی هستند از زیدیه (5 امامی)، شیعهٴ 12امامی و شیعهٴ 7 امامی (اسماعیلیه). حوثیها، طایفه‌یی زیدی مذهب‌اند که شمار آنها 3 و نیم میلیون نفر تخمین زده می‌شود و اساساً ساکن استان صعده در شمال یمن می‌باشند.
یمن چندین جنگ و درگیری را در سالهای اخیر پشت سر گذاشته است. از سال 1967 تا 1990 جمهوری دموکراتیک مردم یمن، در عدن و یمن جنوبی و جمهوری عربی یمن، در شمال یمن به‌عنوان دو کشور همجوار بودند که این دو کشور در سال 1990 طی پیمانی با هم متحد شدند و جمهوری یمن به‌وجود آمد. ولی بعد از این پیمان، درگیریهای خونینی بین یمن شمالی و جنوبی به‌وجود آمد که سرانجام در سال 1994 شمالیها که علی عبدالله صالح، دیکتاتور پیشین یمن رئیس‌جمهور آن بود، بر جنوبیها چیره شدند و اتحاد یمن پابرجا ماند.
 
 حوثیها در خدمت رژیم آخوندی ایران:
حوثیها که رژیم آنها را انصارالله می‌نامد، توسط حسین بدرالدین الحوثی، در سال 1997 تأسیس شد. رژیم از سال 1370 (1991میلادی) حسین الحوثی را به خدمت خود گرفت. او به کمک رژیم ”حزب حق“ را در یمن تأسیس کرد و در سال 1993 در انتخابات شرکت کرد و به عضویت پارلمان یمن درآمد. حسین الحوثی در سال 1376 (1997) به دستور رژیم از حزب حق جدا شد و گروهی را تحت عنوان «جمعیت جوانان مؤمن» با الگوی حزب‌الله لبنان تشکیل داد که بعداً نام انصارالله بر آن گذاشته شد. حسین الحوثی در سپتامبر 2004، در جریان درگیری با نیروهای دولتی کشته شد و پس از او برادرش عبدالملک الحوثی رهبری حوثیها را به عهده گرفت. وی که متولد سال 1979 است به اتفاق پدر و برادرش، در اوایل دهه 80، حداقل یک سال را در قم سپری کرده و تحت آموزشهای آخوندها و پاسداران رژیم قرار گرفته است. بنا‌ به گزارشهای درونی عبدالملک الحوثی و پد‌رش به مذهب شیعه 12 امامی گرویده‌اند اما به توصیه رژیم از اعلام این مسأله خودداری می‌کند.
 

توطئه‌های رژیم آخوندی بعد از بهار عرب برای تسلط بر کشور یمن:

در پی بهار عرب و در گرفتن توفان انقلاب که در کشورهای تونس، مصر و لیبی به پیروزی رسید، از سال 2011 هم در یمن سلسله قیامها و تظاهرات مردمی آغاز شد و بر اثر ادامه آن در سال 2012 علی عبدالله صالح که بیش از 30سال بر یمن حکم می‌راند، پس از امضای طرح ”ابتکار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس“ قدرت را ترک کرد. اما حوثیها که تحت نفوذ و سلطه رژیم ایران قرار داشتند، تلاش کردند با استفاده از خلأ قدرت در یمن، بر این کشور مسلط شوند. آنها که از حمایت و همدستی پنهانی علی عبدالله صالح و نیروهای وفادار به او در ارتش یمن برخوردار بودند و به کمک آنها سال گذشته موفق شدند در یک اقدام کودتاگرانه صنعا، پایتخت یمن را به تصرف خود درآورند؛ آنها سپس کوشیدند با گروگان گرفتن عبد ربّه منصور هادی رئیس‌جمهور قانونی یمن و اعضای کابینهٴ او، تحت عنوان دولت یمن، نقشهٴ رژیم آخوندی را برای استیلا بر سراسر یمن پیش ببرند.

رژیم آخوندی نقشه خود برای بلعیدن یمن را، چندان پنهان نکرده است و به موازات تشدید بحرانهایش در زمینه‌های مختلف، این نقشه را به‌خصوص طی ماههای اخیر علنی کرده است. در 27مهر 93، علی اکبر ولایتی که مشاور امور خارجه خامنه‌ای است، در دیدار با گروهی از حوثیها که رسانه‌های رژیم آنها را «علما و فرهنگیان یمنی» معرفی می‌کرد گفت: «امیدوار هستیم که همان نقشی که حزب‌الله در لبنان دارد، انصارالله نیز در یمن داشته باشند». ولایتی افزود: «پیروزیهای پی‌درپی آنها حکایت از کاری حساب شده و با طراحی‌های قبلی دارد». ولایتی ابراز اطمینان کرد که: «انصارالله و زیدیها در یمن قطعاً به پیروزی دست خواهند یافت و این پیروزی ’ قریب‌الوقوع’ است».

پیش از او، پاسدار علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع و رئیس سابق بسیج دانشجویی و از نزدیکان خامنه‌ای، از نقش رژیم آخوندی در وقایع یمن و طرح رژیم برای صدور بنیادگرایی و تروریسم به تمامی منطقه تحت عنوان «سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان توسط انقلاب اسلامی» پرده برداشت. وی گفت: «در یمن حادثه‌یی عظیمتر و بزرگتر از لبنان در حال وقوع است؛ از 20 استان یمن 14 استان به دست انقلابیون یمن است و 90درصد صنعا نیز همین‌طور… آنها با این کار تمام معادلات را برهم زده‌اند؛ پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است» (31شهریور 93)
 
 

انتقال پایتخت از صنعاء به عدن:

عبد ربه منصور هادی که توسط حوثیها در محاصره بود، توانست از کنترل حوثیها خارج شده و خود را به عدن برساند و سایر اعضای دولت نیز به‌تدریج به او پیوستند و عدن عملاً به‌صورت پایتخت این کشور درآمد. پس از آن حوثیها یک تهاجم نظامی به عدن و تسخیر آن را به مرحله اجرا گذاشتند و با بی‌اعتنایی به هشدارها و فراخوانهای کشورهای عرب، فرودگاه عدن را نیز به تصرف خود درآوردند. اقدامی که به منزله زدن کلید تهاجم ائتلاف دهگانه عربی برای کوتاه کردن دست حوثیها و نهایتاً قطع دست رژیم آخوندی از یمن بود.
 
 

دخالتهای رژیم در منطقه و یمن:

العربیه 23فروردین 1389: «چهار تن از عناصر حوثی امروز در یمن در یک دادگاه متخصص امور تروریسم، به‌اتهام جاسوسی برای ایران و گرفتن کمک و پشتیبانی برای پیش‌بردن پروژه‌های سیاسی و عقیدتی به‌سود ایران حاضر شدند».

خبرگزاری فرانسه – 23فروردین 1389: «بر اساس اسناد دادگاه، (این چهار تن) متهم به ”دادن عکسهای تأسیسات امنیتی، اردوگاههای نظامی، بنادر، جزایر و تأسیسات دریایی به ایران و آسیب‌رساندن“ به یمن شده‌اند».

سایت حکومتی جهان 6آذر 1388: «واقعیتی که تا کنون نادیده گرفته شده آن است که راه صنعاء از صعده عبور می‌کند... حتی بهتر است بگوییم که راه ریاض نیز از صعده می‌گذرد».
و...
 
 

نهادهای دست‌اندرکار پیشبرد بنیادگرایی رژیم در یمن: نیروی قدس سپاه پاسداران

اصلی‌ترین نیروی مداخله‌گر سپاه در کشور یمن تشکیلات وابسته به نیروی قدس به‌نام سپاه هفتم است که مأموریت اجرای فعالیتهای تروریستی در لبنان و سوریه و یمن را برعهده دارد. این سپاه یکی از سپاه‌های 9گانهٴ نیروی تروریستی قدس می‌باشد که حوزه فعالیتهای آن انجام عملیات تروریستی تحت عنوان «صدور انقلاب» است.
رژیم علاوه بر اینها نهادهای مختلفی را برای فعالیتهای بنیادگرایی در کشور یمن به‌کار گرفته است؛ این نهادها هم مستقیماً زیر نظر خامنه‌ای فعالیت می‌کنند. یکی از این نهادها «مجمع جهانی اهل بیت» نام دارد؛ این مجمع برای فعالیتهای رژیم در میان جمعیتهای شیعه در کشورهای اسلامی به‌کار گرفته شده و در شهرهای مختلف یمن انواع و اقسام انجمنهای مذهبی را تشکیل داده است.
 
 

نهاد دیگری با نام «مرکز جهانی علوم اسلامی قم»، انتخاب و اعزام افراد بومی برای آموزشهای بنیادگرایی را برعهده داشته است.

این مراکز اصلی آموزش نیروهای خارجی در تشکیلات بنیادگرایی خامنه‌ای بوده و اعزام آخوند به کشورهای مختلف از جمله به یمن را انجام می‌داده است. مزدوران جذب ‌شده توسط این مرکز بعد از اعزام به قم تحت آموزش قرار گرفتند و بعد در مناسبتهای مختلف مذهبی توسط این مرکز برای فعالیتهای تبلیغی و مذهبی و یا برگزاری مراسم سوگواری به یمن اعزام شده‌اند.
یکی دیگر از پهنه‌های فعالیت رژیم در یمن، تبلیغات گسترده است. بدین منظور به‌دستور ولی‌فقیه ارتجاع، امکانات رسانه‌یی آخوندها مانند شبکهٴ تلویزیونی العالم و کوثر و شبکهٴ المنار حزب‌الله لبنان در خدمت حمایت از شبه‌نظامیان شیعی از جمله شبه‌نظامیان یمنی به‌کار گرفته شده‌اند و برای جذب مزدوران بیشتر، بسیج شده‌اند.

تلویزیون العربیه 30مرداد 1388: «یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد بعد از تهاجم به مواضع نیروهای حوثی در منطقه صعده... پنج پناهگاه سلاحهای ساخت رژیم ایران کشف شده است».

تلویزیون العربیه 15آبان 88 ـ صالح القلّاب وزیر سابق تبلیغات اردن: «رژیم ایران وارد یک مرحله جدید شده و در حال استقرار در یک منطقهٴ جدید در ناحیه جنوبی عربستان سعودی است. مانند جنوب لبنان، غزه یا افغانستان و عراق. امروز رژیم ایران دارد در مناطق مختلف مستقر می‌شود».
«ما از دولتی صحبت می‌کنیم که بر اساس سیاست مشخصی عمل می‌کند و تلاش می‌کند این منطقه را از هر جا سوراخ کند».

روزنامه البلاد عربستان 24آبان 1388: «در حالیکه رژیم ایران غرق در جنگ داخلی است، تلاش می‌کند با برافروختن جنگ مذاهب، این جنگ را به خارج از مرزهایش منتقل کند و برنامه‌هایش را برای منحرف کردن عواطف در مورد شیعیان در کشورهای همسایه اجرا کند و خود را به‌عنوان حامی شیعیان جا بزند».

تلویزیون العربیه 4آبان 88:: ”دولت یمن یک کشتی رژیم ایران را که برای شبه‌نظامیان حوثی سلاح منتقل می‌کرد در دریای سرخ توقیف نمود. نیروهای امنیتی یمن همراه با توقیف این کشتی به‌نام «ماهان یک»، 5تن از اعضای سپاه پاسداران را دستگیر کردند.

یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت، طبق نتایج اولیهٴ بازجویی، «این 5 ایرانی مربیانی هستند» که قصد داشتند سلاحها را به شبه‌نظامیان منتقل کنند «و ایرانی‌های مجروح را خارج کنند» “.
 
 

در آن سوی خلیج عدن و باب المندب کشور آفریقایی اریتره قرار دارد

تلویزیون العربیه در تاریخ دهم فروردین ‌ماه 1388 گزارش داد که ”رژیم ایران یک پایگاه نظامی در نزدیکی «بندر عصب» aseb در یک منطقهٴ صحرایی دور افتاده در اریتره در نزدیکی مرز با جیبوتی ایجاد کرده است. رژیم با انتقال نیروهای نظامی و تجهیزات و موشکهای دوربرد، و ایجاد انبارهای سلاح و مهمات، خودش را آماده کرده بود در صورت هر مشکلی برای صادرات نفتش در تنگهٴ هرمز، بتواند با بستن تنگهٴ باب المندب (-man-dab ba-bol) از جامعه جهانی باج‌خواهی بکند“.
و...
 

عملیات توفان قاطع

سرانجام 10 کشور، به‌درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن، روز پنجشنبه 6فروردین 94، با نام «توفان قاطع» مواضع شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی و نیروهای دیکتاتور برکنار شده یمن علی عبدالله صالح را در سرتاسر یمن مورد حمله قرار دادند
تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد: عربستان سعودی برای عملیات در یمن، 100 هواپیمای جنگنده و 150هزار نیروی نظامی اختصاص داده است.
العربیه گفت: هواپیماهای جنگنده شرکت کننده در عملیات «توفان قاطع» 30 فروند از امارات، 15 فروند از بحرین، 15 فروند از کویت، 10 فروند از قطر، 6 فروند از اردن، 6 فروند از مراکش و 3 فروند از سودان هستند.
در عملیات گسترده «توفان قاطع» ارتش مصر و پاکستان با هواپیما و کشتی جنگی شرکت دارند و نیروی هوایی عربستان سعودی کنترل آسمان یمن را به دست گرفته است.
و چهار کشتی جنگی مصر برای شرکت در عملیات توفان قاطع عازم خلیج عدن شدند.
 
 

حمایتهای بین‌المللی از حمله هوایی 10 کشور

حمله هوایی 10 کشور به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در یمن با موجی از حمایت بین‌المللی مواجه شده است.
به گزارش سی.ان.ان کاخ سفید طی بیانیه‌یی اعلام کرد: آمریکا اگر ‌چه در عملیات نظامی در یمن دخالت مستقیم ندارد اما یک هسته مشترک با عربستان تشکیل داده است تا حمایتهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را هماهنگ کند.
جان کری با وزاری خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تماس گرفت و بر حمایت آمریکا از عملیات توفان قاطع تأکید کرد
وزارت خارجه انگلیس نیز از تصمیم عربستان سعودی برای دخالت نظامی در یمن حمایت کرد و اعلام کرد این دخالت به‌دنبال درخواست رئیس‌جمهور یمن برای به‌کارگیری همه امکانات برای مقابله با حملات حوثیها صورت گرفته است و رفتار اخیر حوثیها نشان داد آنها اهمیتی به‌عملیات سیاسی نمی‌دهند
فرانسه بر حمایت خود از عبد ربه منصور هادی به‌عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور تأکید کرد و حملات شبه‌نظامیان حوثی و حمایت کنندگان آن را برای بی‌ثبات کردن یمن را محکوم کرد.
ترکیه اعلام کرد از عملیات توفان قاطع پشتیبانی می‌کند. و از شبه‌نظامیان حوثی و حمایت کنندگان خارجی آن خواست از اعمالی که امنیت و صلح در منطقه را به خطر می‌اندازد دست بردارند
وزارت خارجه مراکش همبستگی کامل و مطلق خود را با عربستان سعودی با طرح عربستان در یمن اعلام کرد مراکش از به‌کارگیری نیروی زمینی در یمن حمایت کرد
وزیر دفاع سودان گفت: ما در عملیات توفان قاطع به‌صورت هوایی و زمینی شرکت می‌کنیم.
محمود عباس رئیس دولت فلسطین از عملیات نظامی کشورهای عربی در یمن علیه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران حمایت کرد
سناتورهای برجسته آمریکایی جان مک‌کین و لیندزی گراهام در یک بیانیه مشترک و اد رویس رئیس کمیته خارجی کنگره طی بیانیه‌یی، از عملیات توفان قاطع به رهبری عربستان سعودی حمایت کردند
وزرای خارجه کشورهای عرب در اجلاس خود در شرم شیخ حمایت خود را از عملیات توفان قاطع به رهبری عربستان سعودی علیه کودتاگران حوثی را اعلام کردند.

الجزیه 6فروردین 94: نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب با تأکید بر حمایت کامل از عملیات توفان قاطع گفت: این عملیات بر اساس معاهده دفاعی مشترک کشورهای عرب انجام شده و بر حمایت وزرای خارجه کشورهای عربی از این عملیات تأکید کرد این عملیات اهداف مشخصی علیه شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی دارد و در پاسخ به‌درخواست رئیس‌جمهور قانونی یمن عبد ربه منصور صورت گرفته است
وزیر خارجه کویت نیز تأکید کرد عملیات نظامی علیه حوثیها در یمن در پاسخ به‌درخواست رئیس‌جمهور قانونی این کشور بر اساس توافق دفاعی مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و معاهده اتحادیه عرب و معاهده مشترک عربی صور که با فصل هفتم سازمان ملل منطبق است برای حفاظت از مردم یمن و امنیت قومی و منطقه‌یی کشورهای عرب صورت گرفته است
سامح شکری وزیر خارجه مصر بر شرکت کشورش با نیروی هوایی و دریایی و در صورت لزوم به‌کارگیری نیروی زمینی به‌عنوان مسئولیت تاریخی مصر در مقابل امنیت قومی و عربی تأکید کرد و افزود درگیریها در منطقه بنا نهادن یک استراتژی گسترده‌تر را ایجاب می‌کند.
سعد حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان از تهاجم به شبه‌نظامیان حوثی استقبال کرد و گفت: تصمیم ملک سلمان برای دخالت نظامی در یمن یک تصمیم خردمندانه است. دخالت رژیم ایران در یمن یک واکنش عربی را ایجاب می‌کرد.
ائـتلاف ملی سوریه با اعلام حمایت از عملیات نظامی توفان قاطعیت علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران گفت: این عملیات به رهبری عربستان سعودی و با همکاری مجموعه‌یی از کشورهای عرب خلیج فارس و دولت یمن و برخی کشورهای عربی برای حمایت از مردم یمن از اشغالگری رژیم ایران و شبه‌نظامیان حوثی وابسته به آن صورت گرفت،
این اقدامی است درست و بازدارنده و راه را برای تشکیل جبهه‌ای برای سد کردن نقشه‌های رژیم ایران که کل منطقه را هدف قرار داده هموار می‌کند

سایت ائتلاف ملی سوریه 9فروردین 94: ائتلاف ملی سوریه به‌عنوان نماینده مشروع مردم سوریه، کشورهای دوست و برادر مردم سوریه را فراخواند تا با تشکیل یک ائـتلاف قوی به رژیم اسد پایان داده و با رژیم ایران و اهداف توسعه‌طلبانه آن مقابله کنند.
 
 

موضع رژیم آخوندی ایران از عملیات توفان قاطع:

در همین حال به‌دنبال حملات هوایی 10 کشور علیه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در یمن، دیکتاتوری آخوندی که از چرخش تعادل در یمن علیه نیروهای وابسته به خود به وحشت افتاده بود با سراسیمگی خواستار توقف عملیات نظامی در یمن شد.
جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم که برای مذاکرات اتمی در لوزان سوئیس به‌سر می‌برد، گفت از ابتدای بحران یمن خواستار گفتگو میان گروه‌های یمنی بودیم. لازم است هر چه سریعتر اقدامات نظامی پایان پیدا کند.
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم وحشت‌زده از تحولات یمن، حملات کشورهای عربی به یمن را خطرناک دانست و افزود حمله نظامی به یمن موجب پیچیده شدن اوضاع و گسترش دامنه بحرانها و از دست دادن فرصتها برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات داخلی یمن خواهد شد
وی افزود: این حمله ناامنی را به کل منطقه تسری خواهد داد.
همچنین رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ارتجاع خواستار توقف سریع عملیات نظامی علیه نیروهای تحت حمایت رژیم آخوندی شد.
بروجردی گفت: آمریکا از این کار حمایت کرده و بدون شک عربستان و تعدادی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیر بدون مجوز آمریکا دست به این کار نزده‌اند. (فارس و تسنیم و شبکه خبر رژیم 6فروردین 94)
موضع مقاومت ایران در رابطه با کشور یمن و دخالتهای رژیم آخوندی:
اطلاعیه اجلاس میاندوره‌ای شورای ملی مقاومت که در 25اسفند 93 منتشر شد آمده است: ”مداخله‌جویی و اقدامات اشغالگرانهٴ رژیم در عراق و سوریه و لبنان و یمن را بررسی کرده و با یادآوری هشدارهای مقاومت ایران دربارهٴ خطر این دخالتهای -که از سال 1382 آن را صد بار خطرناکتر از برنامه اتمی این رژیم اعلام کرده بود - بر ضرورت مقابلهٴ متحد منطقه‌یی و بین‌المللی با تهدیدهای «بانکدار مرکزی تروریسم»، که «کانون صدور بنیادگرایی» و «پدرخوانده داعش» است، تأکید کرده بود.

اجلاس شورا خاطرنشان کرد، خامنه‌ای «همزمان تلاش می‌کند با تاخت و تازهای جنون‌آسا و بادکنکی در کشورهای منطقه، بر ضعف و پوسیدگی و ورشکستگی همه جانبهٴ خود سرپوش بگذارد. اما استمرار مقاومتهای ستایش‌انگیز حتی در دل شکنجه‌گاهها و از سوی زندانیان سیاسی، شکست محتوم این راهبرد جنایتکارانه و جنون‌آمیز استبداد دینی را آشکار می‌کند».

مقاومت ایران با استقبال از خیزش کشورهای عربی علیه سیاست جنگ‌افروزی و کشورگشایی و تروریسم و ارتجاع، از جانب خلافت آخوندی در ایران، این کشورها را به قاطعیت هر چه بیشتر در برابر کانون تروریسم و ارتجاع و بنیادگرایی فراخواند و خاطرنشان کرد هم‌چنان‌که مقاومت ایران از دیرباز اعلام کرده است، بحرانهای این منطقه از جهان هیچ راه‌حلی جز خلع‌ید کامل از آخوندهای قرون‌وسطایی و سرنگونی خلافت آنها در ایران ندارد و این جنگی است که باید از یمن و لبنان تا سوریه و عراق و قلب تهران ادامه پیدا کند“.
 
 

مریم رجوی: اقدام کشورهای عربی در مقابله با رژیم آخوندی یک اتحاد عمل اجتناب‌ناپذیر

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران که در 6فروردین 94 منتشر شد آمده است: ”رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، خانم مریم رجوی، اقدام مشترک کشورهای عربی در مقابله با اشغالگری و تجاوز رژیم آخوندی در یمن را که از این پیشتر مقاومت ایران خواستار آن شده بود، یک اتحاد عمل بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و خواهان گسترش همه‌جانبه این دفاع برحق و مشروع در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران و مزدورانش در سراسر منطقه از عراق و سوریه تا لبنان و یمن و سایر نقاط گردید.

مریم رجوی افزود: ریشه بحرانهای این منطقه از جهان و کانون بنیادگرایی و صدور تروریسم و افراطیگری رژیم ضدبشری آخوندی است و هیچ راه‌حلی جز قاطعیت در مقابل این رژیم و خلع‌ید از آن در منطقه و سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه در ایران ندارد. مقاومت ایران که خود اولین افشا کننده پروژه‌های رژیم ایران برای دستیابی به بمب اتمی است، از 12سال پیش بارها هشدار داده بود که دخالتهای رژیم ایران در عراق و دیگر کشورهای منطقه صد بار خطرناکتر از برنامه اتمی آن است.
وی خاطرنشان کرد علت تاخت و تازهای جنون‌آسا و بادکنکی رژیم آخوندی در منطقه سرپوش گذاشتن بر بحرانهای درمان‌ناپذیر و ورشکستگی همه جانبه‌اش می‌باشد و سیاست مماشات و استمالت باعث تشویق آن در این سیاست تجاوزکارانه شده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64a946a0-6efa-4814-a413-4cd3619d836f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات