728 x 90

افشای سایت مخفی «لویزان ۳»

افشاگری لویزان 3
افشاگری لویزان 3
 
افشای سایت مخفی «لویزان 3» و پنهانکاریهای اتمی رژیم آخوندی، در کلوپ ملی خبرنگاران در واشینگتن در روز سه‌شنبه 5اسفند ماه 93، بار دیگر روشنگریهای تعیین‌کننده مقاومت ایران درباره برنامه مخفی اتمی حکومت آخوندی را در کانون توجه بین‌المللی قرار داد.
به‌ویژه که حاصل تلاشها و تحقیقات کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت بود. این بار جزئیات سایت اتمی «به‌کلی سری» و زیرزمینی لویزان 3 (مرکز تست و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته در زمینه غنی‌سازی اورانیوم) را آن هم در بحبوحه بند بازیهای فاشیسم مذهبی و در ماراتون مذاکرات اتمی برملا کردند.
برنامه‌های اتمی رژیم به‌طور خاص توسط سپاه پاسداران و مافیای اطلاعات آخوندی و دیگر ارگانهای امنیتی نظام و تحت کنترل ولی‌فقیه ارتجاع صورت می‌گیرد و سایت به کلی سری و مخفی لویزان 3 نیز در پوشش یک مرکز وزارت اطلاعات، از سال 1378 با سانتریفوژهای پیشرفته IR2M و IR3 و IR4 دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است.
 
 

چگونگی به‌دست آوردن اطلاعات سایت لویزان 3

در شروع کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن سونا صمصامی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، اظهار داشت:
«آنچه امروز افشا می‌کنیم، وجود یک سایت مخفی فعال و موازی است که برای تحقیق و توسعه و نیز غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شود. این سایت جدید «لویزان 3» نام دارد. این سایت در شمال شرق تهران واقع شده است. افشاگری امروز نتیجه نتیجه تلاشهای فشرده، خطیر و پیچیده شبکهٴ سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور طی یک دهه گذشته است.
سازمان مجاهدین خلق ایران این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین کسانی که در پروژه‌های تسلیحات هسته‌یی رژیم مشارکت دارند، به‌دست آورده است.
روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را شامل می‌شد که هر کدام طی مدتی طولانی به‌صورت جداگانه عمل می‌کردند. روند چک و تدقیق به‌تازگی تکمیل شد و اکنون ما می‌توانیم این اطلاعات را افشا کنیم».
سونا صمصامی، تأکید کرد: «افشاگری امروز نشان می‌دهد که هیچ‌گاه طی 30سال گذشته رژیم ایران برنامه بمب‌سازی هسته‌یی خود را متوقف نکرده است. حتی حین مذاکرات، در حالی که رژیم ایران به دولت آمریکا و بقیه تضمین می‌داد که شفافیت دارد، فعالیتها در سایت لویزان 3 ادامه داشته است». راه‌حل نهایی برای جلوگیری از بنیادگرایی هسته‌یی، قاطعیت، تحریمهای جدی و حمایت از مردم ایران و مقاومت آنها است در حالی که آنها در تلاش برای تغییر رژیم استبداد مذهبی در ایران هستند. 
 

جزییات سایت اتمی «به‌کلی سری» و زیرزمینی لویزان 3

سپس علیرضا جعفرزاده به افشای پنهانکاری رژیم در سایت موسوم به «لویزان 3» پرداخت.
وی در سخنانش به اظهارات اخیر سران رژیم و تأکید آنها بر ادامه فعالیتهای هسته‌یی و به‌طور مشخص به سخنرانی روز 28بهمن آخوند روحانی در این‌باره اشاره کرد.
28 بهمن 1393 ـ 17 فوریه 2015 سخنرانی روحانی در مراسم گرامیداشت روز فناوری فضایی: رئیس‌جمهور آخوندها در این سخنرانی، گفته بود: ”در زمینه علوم هسته‌یی در حال پیشرفت هستیم. ما در دولت یازدهم در زمینه هسته‌یی پیشرفتهای بسیار مهمی کردیم. منتها مذاکرات هسته‌یی از بس که پر سر و صدا است این فعالیت رو یک کم تحت الشعاع قرار داده، والا با شتاب بیشتر در دولت یازدهم در زمینه این فناوری ما داریم تلاش می‌کنیم. این نکته رو همه به‌خاطر داشته باشیم، نه تنها ما دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت در علم و دانش از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت، هیچ‌کس هم به ذهنش نیاید چون ما داریم با دنیا نزدیک می‌شویم، تعامل می‌کنیم، مذاکره می‌کنیم، بحث می‌کنیم، پس می‌خواهیم این یکی علم را کنار بگذاریم. کار ما این است، گاهی وقتها برخی از کلمات، برخی از جملات، برخی از موضع‌گیریها که کمک می‌کند به دشمن در بهانه گیریش یا این‌که آن اتهامات بی‌اساس و ناروایی که بر ملت ایران دارند، لابه‌لای این کلمات یک چیزی را پیدا بکنند بگویند ببینید، اینها هم دارند اعتراف می‌کنند“
علیرضا جعفرزاده در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، گفت: «در حالی‌که رژیم ایران مدعی است به‌صورت کاملاً شفاف، همهٴ فعالیتهای غنی‌سازی‌اش زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در سایت «لویزان3»، یک سایت مخفی هسته‌یی واقع در یک پادگان نظامی در شمال شرقی حومه تهران، به آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته دست‌زده است.
از سال 2008 رژیم ایران در این سایت با سانتریفوژهای پیشرفته IR2M، IR3 و IR4 به‌صورت مخفیانه دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است.
مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت: وزارت اطلاعات رژیم آخوندی، مستقیماً مسئولیت حفاظت و امنیت این مجموعه را به‌عهده گرفته و آن‌را تحت پوش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات سازمان داده است تا به‌عنوان یک سایت مخفی هسته‌یی قابل شناسایی نباشد.
 
 
 

موقعیت سایت لویزان 3

این سایت در یک پادگان و بخشی از یک منطقهٴ نظامی کنترل‌شده، در زمینی به ابعاد حدود 500 متر در 500 متر یعنی 250هزار متر مربع واقع شده است.
محل آن در کیلومتر 3 بلوار ارتش (جادهٴ لشکرک سابق)، محدوده شمال شرقی حومه تهران در خیابان شاهمرادی واقع در جنوب بلوار ارتش است. شهرک لویزان 3 محل سکونت سرکردگان ارتش رژیم بوده و ورود به منطقهٴ آن، نیاز به اجازهٴ مخصوص دارد.
سایت اصلی فعالیتهای هسته‌یی در زیرزمین در تونل‌ها و اماکن زیر سطحی با وسعتی بیش از 2هزار متر مربع قرار دارد. کارگاههای این سایت در زیرزمین واقع شده است.
برای رفتن به زیرزمین، یک آسانسور چند طبقه به زیر زمین رفته و در عمق زمین، بعد از عبور از یک تونل به طول 200 متر، به 4سالن موازی وصل می‌شود. به‌علت شیبدار بودن زمین، سالنهای سایت در عمق بیشتری از زمین (حدود 50 متر) قرار گرفته‌اند.
پروژه ساخت تونل، توسط مؤسسه حرا از ارگانهای سپاه پاسداران ساخته شد
مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام جزییات وسعت و نحوه ساخت و تعبیه این سالنهای مذکور برای ممانعت از خروج تشعشعات و صدا به خارج از سایت، افزود: «پروژه ساخت این تونل، یکی از پروژه‌های انجام‌ شده وزارت دفاع آخوندها ـ پاسدار سرتیپ سید علی حسین‌تاش جانشین وزیر دفاع وقت رژیم بودـ بوده است؛ در آن مقطع ارگان ساخت سلاح هسته‌یی رژیم موسوم به «مرکز آماده‌سازی و فناوری نوین دفاعی» و رئیس آن محسن فخری‌زاده مهابادی به پاسدار حسین‌تاش وصل بوده‌اند. وی در حال حاضر قائم‌مقام شورای عالی امنیت رژیم است.
بنا‌ به اطلاعات افشا‌ شده از سوی مقاومت ایران، ارگان سازندهٴ تونل‌های مذکور مؤسسه حرا از ارگانهای سپاه پاسداران آخوندی است که پروژه‌های دفاعی مخفی رژیم را ساخته است. این مؤسسه از ارگانهای قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء سپاه است.
کندن تونل‌ها و تأسیس آن از اوایل سال 2004 شروع شده و ساخت بخش زیرزمینی این سایت، حدوداً در سال 2008 به پایان رسیده است. از آنجایی که مؤسسه حرا تلاش داشت مانع انتقال صدای دستگاههای حفاری در زیرزمین به اهالی محل در خارج از سایت بشود، پروژه ساخت آن نسبتاً طولانی شده است.
 
 

موقعیت سایت کالا الکتریک و مسئولیت آن

مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام اسامی مسئولان پیشبرد طرح ساخت تونل‌ها اضافه کرد: ساخت سایت لویزان 3 زیر نظر شرکت کالا الکتریک از سازمان انرژی اتمی رژیم انجام شده که مسئولیت غنی‌سازی توسط سانتریفوژ را در درون رژیم به‌عهده داشته است. مهندس مرتضی بهزاد یکی از نفرات کلیدی هسته‌یی رژیم است که در راه‌اندازی سایت زیر زمینی غنی‌سازی فردو نیز نقش کلیدی داشته و رابط بین سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع رژیم و از گردانندگان این سایت بوده است
سایت کالا الکتریک واقع در جادهٴ دماوند در فوریه 2003 توسط شورای ملی مقاومت فاش شد و چند ماه بعد توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار گرفت.
در کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانهٴ واشینگتن همچنین اعلام شد، رژیم بعد از افشای سایتهای هسته‌یی نطنز و اراک و سایتهای کالاالکتریک و لویزان-شیان در سال 2003 از سوی مقاومت ایران، در یک جمع‌بندی امنیتی تصمیم گرفت مستقیماً وزارت اطلاعات را در حفاظت اطلاعات پروژه‌های اتمیش وارد کند. یکی از مهم‌ترین این مراکز، سایت تحقیقاتی لویزان 3 بود که از ابتدا وزارت اطلاعات وارد شد و پوش امنیتی آن‌را نیز مشخص کرد. کل این مجموعه در دست معاونت فنی وزارت اطلاعات قرار داشته و شامل دو بخش مجتمع جمال و شرکت متیران است. ریاست مجتمع جمال را یکی از مدیران وزارت اطلاعات به‌نام ثابتی برعهده دارد و شرکت متیران به‌ریاست حمید شعیبی «رئیس سازمان اسناد امنیتی کشور» است که بخشی از وزارت اطلاعات نیز هست.
بنا‌ به افشاگری مقاومت ایران، رژیم شدت بالایی از حفاظت را برای سایت لویزان 3 در نظر گرفته و در اطراف آن، حدود 7 پست نگهبانی وجود دارد.
 
 

پنهانکاریهای اتمی رژیم آخوندی

نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در آمریکا در کنفرانس واشینگتن تأکید کرد: بر خلاف ادعای رژیم ایران که همه فعالیتهایش شفاف بوده اطلاعات افشا‌ شده امروز نشان می‌دهد که رژیم هم‌چنان و دوباره طی بیش از یک دهه دروغ گفته است. آزمایش و تحقیق مخفیانه روی سانتریفوژهای پیشرفته در سایتهای مخفی، هیچ هدفی جز پیشبرد پروژه تسلیحات اتمی ندارد. در حالی‌که رژیم، جامعه جهانی را فریب داده بود که باور کنند در سال 2003 پروژه ساخت سلاح اتمی را متوقف کرده است، در حالی که بین سالهای 2004 تا 2008 به‌شدت مشغول آماده‌سازی این مرکز اتمی بوده است.
سونا صمصمامی افزود: اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی جدی است، باید ادامه مذاکرات را به بازرسی بلادرنگ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 مشروط کند. هر گونه تأخیری در انجام این کار رژیم ایران را قادر خواهد ساخت شواهد را از بین ببرد؛ یعنی همان کاری که در گذشته نیز انجام داده است.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در 30اکتبر 2014 گفت که یکی از 4 مسیری که برای رژیم متصور است که به سلاح اتمی دست پیدا کند، از طریق پیشبرد یک برنامه مخفیانه است، و «هدف ما» کور کردن هر 4 مسیر است.
اطلاعات امروز ما نشان می‌دهد که مسیر پیشبرد مخفیانه برنامه اتمی، جدی‌ترین مسیری است که در حال حاضر رژیم ایران دارد برای دستیابی به سلاح اتمی پیش می‌برد.
به همین دلیل اگر آمریکا و کشورهای پنج به‌علاوه یک در پی بستن راه دستیابی رژیم ایران به بمب هستند، باید از آن این موارد را بخواهند:
1- اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت.
2- توقف فوری هر گونه غنی‌سازی و بستن تأسیسات مربوطه، از جمله نطنز، فردو و اراک.
3- امضای پروتکل الحاقی و شروع بازرسیهای سرزده و بدون پیش‌شرط آژانس از همهٴ سایتها و دسترسی بلامانع به متخصصان مظنون که در پروژه هسته‌یی مشارکت دارند.
این گمان که رژیم برنامه تسلیحات هسته‌یی‌اش را از طریق مذاکرات اتمی رها خواهد کرد، اشتباه و محصول مشترک فریبکاری آخوندها و مصلحت‌گرایی اقتصادی و سیاسی غرب است. کسانی که انتظار همکاری رژیم ایران در کارزار علیه بنیادگرایی را با ارائهٴ امتیازاتی به آخوندها دارند، هم احتمال مسلح‌شدن رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را افزایش می‌دهند و هم به گسترش بنیادگرایی کمک می‌کنند.

 

وحشت رژیم ایران از فاش شدن سایت به کلی سری غنی‌سازی اورانیوم- جزییات جدیدی از لویزان 3

خبرگزاری فارس ارگان سپاه پاسداران ـ 6اسفند 93 ـ نماینده رژیم آخوندی در نیویورک: «جای تأسف است که روزنامه واشینگتن پست ادعاهای دروغ مجاهدین را تکرار می‌کند که جعلی بودن ادعاهای قبلی آن روشن شده است. همان‌گونه که در گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح شده، همکاریهای بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در سطح خوبی ادامه دارد و ایران به تعهدات و مسئولیتهای خود در چارچوب ان.پی.تی پایبند است»
این در حالیست که چند روز قبل، آژانس در گزارش خود از عدم همکاری رژیم به‌شدت ابراز نگرانی کرده بود.
پاسدار منصور حقیقت پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم، نیز در روز 6اسفند گفت: «بسیار زشت است که مجاهدین بخواهد مرجع ارائه اطلاعات فوق سری نظام ایران برای آمریکاییها باشد؛ آنها باید عاقلانه‌تر رفتار کنند نه این‌که با طناب تعدادی مهره سوخته و آدم خودفروخته به چاه بروند».
نشریه داخلی سپاه پاسداران در همین روز نوشت: ”اقدام مجاهدین «از طرف صهیونیستها» سر چشمه می‌گیرد و در شرایطی که «مقامات تصمیم‌گیر آمریکا توجه چندانی به نگرانی صهیونیستها ندارند با دادن اسناد جعلی به منافقین، آنها را در این راستا فعال کرده‌اند».
اما وقتی اینها مؤثر نشد رژیم آخوندی به یک حربه جدید متوسل شد و مزدورانش را به صحنه فرستاد تا مدعی شوند درب ضد تشعشعی که در کنفرانس روز سه‌شنبه نشان داده شده از روی وب سایت مربوط به یک شرکت تولید کننده درهای نسوز به نام GMP برداشته شده است. خبرگزاری حکومتی ایرنا در روز 7اسفند 93 به‌نقل از یکی از سایتهای وابسته به رژیم نوشت: «در عکس مرتبط ادعا شده بود که درب گاو صندوقی و ضدانفجاری مربوط به این سایت است... این عکس محصول یک شرکت تولیدکننده دربهای نسوز به نام GMP است که روی سایت آن قابل دیدن» است. همین خبر کلیشه‌یی توسط شمار زیادی از سایر رسانه‌های حکومتی عیناً منتشر شد و لابی و مزدوران رژیم در آمریکا نیز در همین رابطه برای مخدوش جلوه دادن این افشاگری بزرگ به جنجال و هوچیگری پرداختند.
 
 

فعالیتهای شرکت GMP

تحقیقات چند ساله مجاهدین و کمیسیون امنیت و ضدتروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران به آن اندازه جامع و حاوی جزییات است که رژیم با این دجالگریها نمی‌تواند این فضاحت را علاج کند. در همین راستا دفتر شورای ملی مقاومت در ارتباط با شرکت GMP نکات تکمیلی زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:
شرکت GMP که رژیم آخوندی می‌خواهد آن را تولیدکننده در نسوز و متعلق به بخش خصوصی معرفی کند در واقع یک شرکت دولتی است که تحت پوش شرکت خصوصی عمل می‌کند و کارش ساخت درهای سنگین ضدانفجار، ضد اشعه و ضد گلوله است و مشتریهای آن تماماً ارگانهای نظامی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و شرکت نفت و گاز هستند.
این شرکت برای انبارهای اسلحه ارگانهای حکومتی مانند وزارت اطلاعات در درست می‌کند. برخی از این درها برای رفت و آمدهای افراد و برخی برای رفت و آمد خودروها است.
این شرکت در سال گذشته برای شرکت «پارس گرما» وابسته به وزارت دفاع در گچساران درهای ضدانفجار ساخته است. شرکت پارس گرما پیش از این از سوی مقاومت ایران افشا‌ شده و دست‌اندرکار ساختن شماری تونل برای سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران (تولید کننده موشک) و همچنین برای تأسیسات اتمی رژیم است.
در سال 2004 شرکت کالا الکتریک چهار در به GMP سفارش داد. طرف حساب کالا الکتریک در کمپانی GMP فردی به نام شهبازیان بود که دوست فرخ اسفندیاری مدیر کل GMP است. در آن زمان قیمت ساخت هر در حدود 30هزار دلار بود و ساخت آن سه ماه به طول انجامید. ابعاد این درها 3×3 و قطر آن 40 سانتیمتر و وزن هر یک 8تن است.
این درها از دو ورق فولادی قطور تشکیل شده که در وسط آنها لایه‌های عایق از جمله سرب قرار دارد که مانع عبور اشعه می‌شود. این درها بر اساس سفارش ساخته می‌شود و اطلاعات آن نیز محرمانه است. کیفیت قطعات با سفارش دهنده چک می‌شود و بخشی از قطعات از خارج وارد می‌شود.
سه سند از مراودات این شرکت با وزارت دفاع در اختیار مقاومت ایران است که یکی از این اسناد مربوط به توضیحات و محاسبات درهای ضداشعه است که بخشی از آن برای عادیسازی روی سایت این شرکت گذشته شده است.
GMP در کاتالوگ مربوط به در ضداشعه که از جمله در لویزان 3 نصب کرده، نوشته است که این درها برای «مراکز تأسیسات هسته‌یی و اتمی» و «کاربردهای نظامی در سیستم هسته‌یی و لیزر» مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی سایت شرکت قسمت «کاربردهای نظامی در سیستم هسته‌یی و لیزر» حذف شده است.
در این کاتالوگ آمده است «این کالا با قرار گرفتن در رده محصولاتی که احتمالاً مورد استفاده در برنامه انرژی هسته‌یی قرار خواهد گرفت، شامل تحریم بوده و امکان تأمین آن از خارج کشور عملاً امکانپذیر نبوده و واردات آن به‌دلیل بالا بودن قیمت تمام شده (حدود 4 برابر قیمت تولید این شرکت با همان کیفیت) صرفه اقتصادی ندارد». روشن است که GMP به خوبی نسبت به کاربرد این درها در تأسیسات هسته‌یی اشراف دارد.
U.S.A Today در شماره امروز خود نوشته است که سایت GMP عکس در استفاده شده در لویزان 3 را در تاریخ 12فوریه 2015 روی سایت خود گذاشته است، این در حالی است که چندین عکس از این درها از مدتها پیش در اختیار مقاومت ایران قرار داشته است. اصل عکسی که در کنفرانس مطبوعاتی 5اسفند 93 مورد استفاده قرار گرفت همین در را با بخش وسیعی از کارگاه ساخت آن در شرکت GMP نشان می‌دهد و با عکس درج شده در سایت این شرکت متفاوت است و نمی‌تواند از این سایت گرفته شده باشد. و بنابراین ادعای کارگزاران و عوامل رژیم مصرفی جز برای خود آنها و طرف حسابهای ویژه رژیم ندارد!
زوزه‌های رژیم ولایت‌فقیه از ضربه سنگینی که با افشای سایت به کلی سری و زیر زمینی لویزان 3 دریافت کرده است
به دنبال افشای سایت لویزان 3 از سوی مقاومت ایران که فاشیسم دینی حاکم بر ایران سالها آن را مخفی نگاه داشته بود، سردمداران رژیم آخوندی به وحشت افتاده و به‌شدت از عواقب فاش شدن یک مرکز جدید غنی‌سازی اورانیوم نگرانند. زیرا برای هیچ‌کس تردیدی نمانده که این رژیم نه تنها قرارداد منع گسترش سلاحهای هسته‌یی (NPT) و قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد را به‌طور مستمر نقض کرده بلکه توافق آذر ماه 1392 ژنو و «طرح عمل مشترک» که با کشورهای 5+1 به امضا رسانده، را نیز در تمام این مدت زیر پا گذاشته است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا روز 6اسفند 93 خشم و غیظ رژیم را از افشا شدن سایت لویزان 3 نوشت: ”یک عضو منافقین در ادامه ادعاهای تکراری و بی‌اساس قبلی این گروهک علیه رژیم ایران مدعی وجود یک تأسیسات غنی‌سازی محرمانه در نزدیکی تهران شد.
علیرضا جعفرزاده، عضو گروهک که خود را معاون شورای ملی مقاومت ایران معرفی کرده روز سه‌شنبه در ادعایی، تهران را به داشتن یک سایت غنی‌سازی محرمانه در شمال شرق تهران متهم کرد.
وی همچنین مدعی شد: به‌رغم این‌که ایران می‌گوید فعالیتهای غنی‌سازی‌اش کاملاً‌شفاف است این کشور در حال انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه با سانتریفوژهای پیشرفته در یک سایت هسته‌یی محرمانه به نام لویزان3 است. این عضو گروه مدعی است که این سایت در سالهای بین 2004 تا 2008 ساخته شده و در یک پایگاه نظامی در منطقه لویزان تهران قرار دارد“.
خبرگزاری سپاه پاسداران 5اسفند 93 به‌دنبال افشای سایت مخفی لویزان 3 توسط مقاومت ایران، زوزه‌های وحشت خلیفه ارتجاع از ضربه کاری دریافتی را منعکس کرد و نوشت: ”شورای به‌اصطلاح مقاومت سه‌شنبه اعلام کرد مدارک مستندی را یافته که بر اساس آن مکان فوق سری هسته‌ای، تحقیقاتی (نظام) با سانتریفوژهای پیشرفته در آنجا قرار گرفته است.
به گزارش آمریکن فری بیکن، این گزارش در هنگامه مذاکرات حساس هسته‌یی ایران بین ایران و غرب به میان آمده و (مجاهدین) مدعی شده‌اند که ایران یک مرکز نظامی را تحت پوشش مرکز وزارت اطلاعات در زیر زمین بنا کرده است.
گفتنی است، مجاهدین همواره در آستانه مراحل حساس گفت‌ و گوهای هسته‌یی دست به حرکات تبلیغاتی زده و سعی می‌کند با ارائه ادعاهای نادرست در روند مذاکرات خلل ایجاد کند“
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس 5اسفند 93نیز ضمن درج واکنش رسمی حکومت آخوندی خطاب به روزنامه واشینگتن پست -که مانند دیگر رسانه‌های خبری آمریکا و جهان گزارش افشاگری بزرگ مقاومت ایران را منعکس کرده است- می‌نویسد: ”به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل‌متحد در نیویورک ادعاهای مندرج در گزارش روزنامه واشینگتن پست در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی نظام را بی‌پایه و اساس خواند“.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود افزود: ”گروه‌های رادیکال که شاهد انزوای روزافزون سیاست ایران هراسی در نتیجه رویکرد منطقی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات بین‌المللی هستند با عصبانیت اقدام به تبلیغات سیاه علیه برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌یی ایران کرده‌اند...
همان‌گونه که در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح شده، همکاریها بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در سطح خوبی ادامه دارد و ایران به تعهدات و مسئولیتهای خود در چارچوب ان.پی.تی پایبند است“
و...
 

انعکاس رسانه‌ها از افشاگری مقاومت در رابطه با سایت لویزان 3

5اسفند 93 تلویزیون فاکس‌ نیوز آمریکا هم‌زمان با برگزاری کنفرانس واشینگتن گزارش داد: ”این یک سایت به‌شدت مخفی است که در کنفرانس مطبوعاتی اپوزیسیون ایران در واشینگتن افشا شد.
شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید، به‌رغم ادعای رژیم ایران مبنی بر این‌که در پی تسلیحات هسته‌یی نیست، این رژیم به غنی‌سازی اورانیوم در یک مجتمع اعلام‌ شده زیرزمینی ادامه می‌دهد. سایتی که سالها از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخفی نگه داشته شده است.
مقاومت (ایران) این افشاگری را علنی کرد و گفت که نام این سایت «لویزان 3» است...
شورای ملی مقاومت درباره فعالیتهای مخفی رژیم ایران، تأکید کرد: «اطلاعات (فاش‌ شده) امروز به‌روشنی اثبات می‌کند، که (رژیم) به‌مدت بیش از یک دهه به دروغ‌گویی و فریب جامعه بین‌المللی ادامه داده است... اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی جدی است، باید ادامه مذاکرات را به بازرسی فوری آژانس از سایت لویزان 3 مشروط کند» “.
روزنامه واشینگتن‌ تایمز طی گزارشی در روز 4اسفند 93 پیشاپیش از برگزاری کنفرانس افشاگرانهٴ مقاومت ایران در واشینگتن خبر داد و نوشت: «توافق بالقوه (هسته‌یی)، به احتمال زیاد با مقاومت شدید کنگره مواجه خواهد شد؛ جایی که تعداد فزاینده‌یی از جمهوری‌خواهان و دموکراتها می‌گویند، بر این عقیده‌اند که (حکومت) تهران در حال گمراه ‌کردن واشینگتن و سایر قدرتهای جهانی شرکت کننده در گفتگوها است؛ این در حالی است که یک گروه پیشتاز مخالف (رژیم) ایران آماده می‌شد تا اتهامات جدیدی... را درباره تلاشهای مخفیانهٴ (رژیم ایران) برای کسب بمب اتمی مطرح کند.
شورای ملی مقاومت ایران که در گذشته مدارکی را از منابع خود در داخل کشور در افشای برنامه هسته‌یی (رژیم) ایران ارائه داده است، یک گزارش خبری را روز دوشنبه پخش کرد و گفت، دارای «اطلاعات حیاتی و قابل اتکا در مورد وجود یک برنامه موازی هسته‌یی فعال و مخفیانه» در ایران است.
واشینگتن تایمز افزود: این ائتلاف دارای منابع عمیقی در داخل جامعه هسته‌یی (رژیم) ایران است.
اعضای آن اعتبار افشای دو سایت توسعهٴ هسته‌یی در ایران در اوایل سالهای ۲۰۰۰ را دارند: تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تأسیسات آب سنگین پلوتونیوم در اراک. این افشاگریها در مرکز بررسیها و بی‌اعتمادی بین‌المللی به (حکومت) تهران از آن زمان به بعد بوده است».
واشینگتن‌تایمز در گزارش دیگری، می‌نویسد: «با نزدیک‌ شدن مهلت آخر ماه مارس که قرار است به توافقی بین (رژیم) ایران و آمریکا و متحدانش به‌انجامد، تعدادی از قانونگذاران آمریکایی و گروه‌های دیگر از این تئوری حمایت می‌کنند که (رژیم) ایران به‌طور مخفیانه در حال دستیابی به بمب اتمی است.
شورای ملی مقاومت ایران یک جنبش پیشرو مخالف (رژیم) ایران با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه از فعالیتهای مخفی (رژیم) ایران که به‌صورت موازی و فعال در حال انجام هست پرده‌برداری می‌کند. این گروه با داشتن منابع اطلاعاتی معتبر در داخل ایران، در گذشته بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌یی (رژیم) ایران را که از چشم سازمان ملل و بازرسان بین‌المللی پنهان نگه داشته شده بود، پرده‌برداری کرده است».
واشینگتن تایمز – 24فوریه 2015 ـ 5اسفند 93: یک گروه اپوزیسیون سرشناس ایرانی، اعلام کرد دولت ایران سالهاست به بازرسان هسته‌یی سازمان ملل دروغ می‌گوید. دانشمندان این رژیم از سال 2008 به این سو، یک عملیات مخفیانه غنی‌سازی اورانیوم را در تأسیساتی در عمق زمین در حومه شمال شرقی تهران به پیش برده‌اند.
بنا‌ به گفته شورای ملی مقاومت ایران، این اقدامات هرگز برای مقامات بین‌المللی فاش نشده است، این تأسیسات که ”لویزان 3“ نام دارد، برای تحقیقات و توسعه مخفیانه برنامه هسته‌ای، و همچنین غنی‌سازی با دستگاههای پیشرفته سانتریفوژ IR-2m و IR-4 به‌کار گرفته شده است.
شورای ملی مقاومت ایران منابع عمیقی در داخل جامعه هسته‌یی ایران دارد، و اعضای آن در گذشته امتیاز افشاگریهای تعیین‌کننده درباره فعالیتهای هسته‌یی تهران را از آن خود کرده‌اند.
برجسته‌تر از همه، طی سالهای اوایل دهه 2000، گزارشهای مشابهی از سوی شورای ملی مقاومت، وجود تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز ایران و تأسیسات آب سنگین پلوتونیوم اراک را فاش ساخت - دو پروژه‌یی که طی سالیان بعد از آن، در مرکز بازرسیهای بین‌المللی و بی‌اعتمادی نسبت به رژیم تهران قرار گرفتند.
این گروه گفت آخرین افشاگریهای آن، حاصل ”ده سال گردآوری جزئی، پر خطر و پیچیده“ اطلاعات توسط اعضای مجاهدین خلق بوده است.
شورای ملی مقاومت روز سه‌شنبه گفت که نیروهای مجاهدین خلق MEK دارای ”منابعی در سطوح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین در میان افرادی که در پروژه تسلیحاتی شرکت دارند می‌باشند“.
واشینگتن پست 25فوریه ـ 5اسفند 93: گروه تبعیدی ایرانی روز سه‌شنبه رژیم ایران را متهم کرد، حتی در حالی‌که مشغول مذاکره برای ایجاد محدودیتهای بالقوه روی توان تولید تسلیحات اتمی است، به پیشبرد تحقیقات سری با هدف تولید تسلیحات اتمی ادامه می‌دهد.
شورای ملی مقاومت ایران گفت، آزمایشگاههای زیر زمینی در حومه تهران از سال 2008 به این سو برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار گرفته است...
گروه اپوزیسیون ایرانی گفت رژیم ایران قبلاً نیز درباره برنامه هسته‌یی خود دروغ گفته است و هیچ توافقی نباید تا زمانیکه تهران بازرسی از تأسیسات لویزان 3 را بپذیرد به امضا برسد.
علیرضا جعفرزاده گفت: کاملاً بی‌معنی است در حالی‌که چنین مسائل جدی تعیین‌تکلیف نشده باقی مانده است، به مذاکرات و تعیین تعداد سانتریفوژهایی که باقی خواهد ماند ادامه داده شود... . شورای ملی مقاومت ایران گفت منابع این افشاگری جدید مربوط به داخل ایران است، از جمله برخی افرادی که در درون دولت هستند... جعفرزاده گفت گردآوری اطلاعات درباره این تأسیسات یک دهه تمام به طول انجامید. بیشتر این اطلاعات از سوی سازمان مجاهدین خلق تأمین شده است.
رابرت آینهورن عضو ارشد ابتکار کنترل تسلیحاتی و منع تکثیر در مؤسسه بروکینگز خواستار تحقیق آژانس بین‌المللی در مورد افشاگری مجاهدین شد“.
نیویورک تایمز 5اسفند 93: ”همزمان با شهادت کری در جلسه استماع سنا، یک گروه سرشناس اپوزیسیون ایران اعلام کرد رژیم ایران در حال پیشبرد تحقیقات سری هسته‌یی و غنی‌سازی اورانیوم با به‌کارگیری دستگاههای پیچیده و تأسیسات زیر زمینی در حومه شمال شرقی ایران است. شورای ملی مقاومت بر اساس منابع خود در داخل ایران، از جمله افرادی که تونلهای ضد تشعشعات را مشاهده کرده‌اند، از این فعالیتها مطلع شده است.
شورای ملی مقاومت در گذشته سایتهای مخفیانه هسته‌یی رژیم ایران را افشا کرده است، که مهمترین آن زمانی بود که در سال 2002، تأسیسات مخفی نطنز را فاش ساخت.
شورای ملی مقاومت سایتی را که لویزان 3 نامگذاری شده افشاء کرد. به گفته اعضای این شورا این سایت شامل چهار تونل زیر زمینی در زیر ساختمانی که مورد استفاده وزارت اطلاعات ایران است، می‌باشد. به گفته آنها، این تأسیسات با پنهانکاری زیادی بین سالهای 2004 تا 2008 توسط شرکتهای وابسته به برنامه هسته‌یی رژیم ایران ساخته شد“.
فاکس نیوز 5اسفند 93: ”افشای یک برنامه هسته‌یی مخفیانه که در ایران جریان دارد مثل بمب منفجر شد. خبرنگار ما از افشاگری برنامه مخفی اتمی در ایران گزارش می‌دهد.. عملیاتی مخفی در جریان است در حالی‌که دولت اوباما به‌دنبال توافقی اتمی با رژیم تهران است. این یک سایت مهم مخفی اتمی است که اکنون افشا‌ شده است، این گزارش گروه اپوزیسیون ایران است که در کلوپ خبرنگاران در واشینگتن اعلام شد، علیرضا جعفرزاده مدیر اجرایی دفتر واشینگتن شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید با وجود این‌که رژیم تهران تأکید دارد که به‌دنبال تولید سلاح اتمی نیست، این رژیم عملاً غنی‌سازی اورانیوم را در یک مجتمع اعلام نشده و زیر زمینی که برای سالیان از بازرسان سازمان ملل مخفی بوده، ادامه می‌دهد.
این گروه مقاومت این افشاگری را علنی کرده و می‌گوید این سایت لویزان 3 است که در خارج تهران و در منطقه به‌شدت حفاظت‌شده با تأسیساتی که 62 هکتار وسعت دارد قرار دارد. در این سایت سانتریفوژهای پیشرفته غنی‌سازی اورانیوم برای تسلیحات اتمی کار می‌کنند.
شورای ملی مقاومت تصاویری از این سایت را منتشر کرده است. این تصاویر یک در با قطر یک فوت را نشان می‌دهد که این مرکز را از اشعه محفوظ می‌دارد.
شورای ملی مقاومت همچنین می‌گوید، اتاقهای سری برای مقابله با نفوذ صدا و اشعه ساخته شده‌اند که توسط غرب مورد نفوذ قرار نگیرند.
شورای ملی مقاومت ایران در مورد رژیم ایران می‌گوید: «اطلاعات امروز به‌طور کاملاً آشکاری نشان می‌دهد که این رژیم به دروغ گفتن بیش از یک دهه خود ادامه داده و جامعه جهانی را فریب می‌دهد. پژوهش و توسعه با سانتریفوژهای پیشرفته در سایتهای فوق سری تنها با قصد پیشبرد پروژه تسلیحات اتمی می‌باشد، اگر آمریکا در مورد ممانعت از دستیابی این رژیم به تسلیحات اتمی جدی است، باید که ادامه مذاکرات را منوط به بازرسی فوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 نماید».
این افشاگریها در زمانی اعلام می‌شود که دیپلوماتهای آمریکا و قدرتهای جهان دنبال توافق اتمی با رژیم ایران تا ضرب‌الاجل پایان ماه هستند.
رژیم ایران همواره تکذیب کرده است که به‌دنبال تسلیحات اتمی است،
فاکس نیوز از هیأت نمایندگی این رژیم در سازمان ملل درخواست اظهارنظر در مورد ادعای شورای ملی مقاومت کرد که این هیأت این گروه را متهم نمود که اسناد را جعل می‌کند ولی شورای ملی مقاومت آن را تکذیب کرده و به‌خاطر افشاگری اولیه‌اش که به‌طور کامل برنامه مخفی اتمی ایران را در سال 2002 افشا کرد اعتبار کسب کرده است“.
خبرگزاری فرانسه 24فوریه2015 ـ 5اسفند 93: ”یک گروه اپوزیسیون تبعیدی ایرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد رژیم تهران دارای سایت «مخفی» غنی‌سازی اورانیوم نزدیک تهران می‌باشد. امری که نقض مذاکرات جاری با قدرتهای جهانی بر سر یک توافق اتمی است.
علیرضا جعفرزاده گفت «با وجود دعاوی رژیم ایران که تمامی فعالیتهای غنی‌سازی آن شفاف است… در حقیقت در کار پژوهش و توسعه به‌وسیله سانتریفوژهای پیشرفته در یک سایت اتمی مخفی به‌نام لویزان 3، شرکت داشته است».
وی گفت این سایت در یک پایگاه نظامی در حومه شمال شرقی تهران مخفی شده است.
وی به خبرنگاران یک سری تصاویر ماهواره‌یی را ارائه داد و گفت «اطلاعاتی را که از منابع عالی‌رتبه در درون رژیم ایران که در پروژه‌های تسلیحات اتمی شرکت داشته‌اند به دست آمده این موضوع را تأیید می‌کند.
لویزان 3 ظاهراً در فاصله سالهای 2004 تا 2008 ساخته شده و دارای آزمایشگاههایی است که با تونل به هم مرتبط می‌باشند.
جعفرزاده گفت ”از سال 2008 رژیم ایران به‌طور مخفیانه در کار پژوهش و غنی‌سازی اورانیوم با دستگاههای سانتریفوژ پیشرفته در این سایت، بوده است.
جعفرزاده گفت، وجود این سایت «نقض آشکار» پیمان منع تکثیر اتمی، به‌علاوه قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق موقت سال 2013 می‌باشد که با قدرتهای جهانی 1+5 بسته است
تحت توافقنامه موقت رژیم ایر ا ن موافقت کرده بود که اجازه «هیچ محل جدیدی را برای غنی‌سازی» ندهد و تمامی اطلاعات مربوط به تأسیسات اتمی را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار دهد.
جعفرزاده افزود: ادامه مذاکرات مطلقاً بی‌معنی است.
سونا صمصامی گفت ”با وجود دعاوی شفافیت رژیم ایران، این فعالیتهای اتمی و اطلاعات امروز، روشن می‌سازد که این رژیم به یک دهه دروغ گویی، ادامه می‌دهد“.
آسوشیتدپرس 5اسفند 93: در گزارش خود در این باره نوشت: ”اظهارات جان کری (درباره مذاکرات اتمی) با اتهامات یک گروه اپوزیسیون ایرانی که ایران مشغول تحقیقات مخفیانه و میزانی غنی‌سازی با به‌کارگیری ماشینهای پیچیده در یک تأسیسات زیرزمینی در حومه شمال شرقی تهران است مصادف شد.
این گروه گفت این افشاگری نتیجه فعالیتهای انجام شده در طی سالیان و بر اساس منابعش از داخل ایران و از جمله اظهارات کسانی است که از تونلهای ضد تشعشع در زیر ساختمانی که وانمود می‌شود مربوط به وزارت اطلاعات است، دیدار کرده‌اند.
شورای ملی مقاومت ایران در گذشته سایتهای مخفی اتمی ایران را افشاء کرده که برجسته‌ترین آن افشای تأسیسات مخفی اتمی در نطنز در سال 2002 بود.
در کنفرانس خبری واشینگتن، نمایندگی شورای ملی مقاومت یک سایت 62 هکتاری را توصیف کرد که اسم آن لویزان 3 است. آنها گفتند این سایت شامل چهار تونل زیرزمینی در زیر یک ساختمان است که متعلق به آژانس اطلاعاتی رژیم ایران است. این تأسیسات با مخفیکاری زیاد بین سالهای 2004 و 2008 توسط کمپانیهایی که در رابطه با برنامه اتمی ایران بودند ساخته شد (افشاگری) (شورای ملی مقاومت) درباره ادامه تحقیقات اتمی (توسط رژیم) بر پایه بیش از 200 گزارش اطلاعاتی طی چندین سال صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5481028-8601-438e-82be-1db069a05c0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات