728 x 90

گرامی باد یاد «آلبرتو نیسمن» حقیقت‌یاب شهید آرژانتینی

۱۸ژانویه (۲۸دی) سالگرد شهادت آلبرتو نیسمن دادستان آرزانتینی
۱۸ژانویه (۲۸دی) سالگرد شهادت آلبرتو نیسمن دادستان آرزانتینی
  • جوشش خون روشنگر آلبرتو نیسمن و صدها قربانی تروریسم بین‌المللی رژیم آخوندی، اکنون دیپلمات تروریست‌های تمهیدگر مرگ و ترور را به کمین‌گاه عدالت و ارادهٔ جهانی کشانده است.

 

  • آلبرتو نیسمن: «به ما ثابت شد که تصمیم حمله به ساختمان مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس را بلندپایه‌ترین مقام‌های رژیم ایران گرفته و حزب‌الله لبنان را مأمور اجرای آن کردند».

 

  • روزنامه فیگارو: «نیسمن به روزنامه کلارین Clarin گفته بود نگران است سرانجام جان خود را بر سر این پرونده از دست بدهد».

*** ***

۱۸ژانویه (۲۸دی) سالگرد شهادت آلبرتو نیسمن دادستان آرژانتینی است. نیسمن ابعاد پنهانی از نقش سران و مقامات رژیم آخوندی در انفجار ساختمان آمیا در آرژانتین را افشا کرده بود. وی از طرفی رئیس‌جمهور آرژانتین را به مخفی‌کاری و معامله با رژیم ایران بر سر پرونده انفجار ساختمان آمیا در بوئنوس‌آیرس متهم نمود.

حقیقت‌یابی نیسمن که پرده از یکی از ده‌ها مورد جنایات تروریستی بین‌المللی دستگاه ولایت فقیه برمی‌داشت، موجب جان‌نهادنش بر سر سوگندش گشت. روز یکشنبه ۲۸دی ۱۳۹۳ جسد آلبرتو نیسمن در حمام خانه‌یی پیدا شد؛ در حالی‌که یک گلوله به سرش اصابت کرده بود و کنار جسدش یک اسلحه کمری کالیبر ۲۲ و یک پوکه وجود داشت.

 

رژیم آخوندی اولین متهم قتل آلبرتو نیسمن

رویتر گزارش کرد: دادستان آرژانتین درست چند ساعت پیش از آن‌که قرار بود روز دوشنبه در جلسه استماع کنگره حضور یابد کشته شد. وی کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور این کشور را متهم به ممانعت از تحقیقات پیرامون بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس کرده بود».

دادستان آرژانتین که از سال ۲۰۰۴ تاکنون مسئول هدایت تحقیقات حادثه بمب‌گذاری بوده است، رژیم آخوندها را متهم کرده بود که در پشت این حمله قرار داشته است.

روزنامه فیگارو در مطلبی با عنوان «پای رئیس‌جمهور آرژانتین در قضایای مربوط به ایران به میان می‌آید» نوشت: «به‌دنبال قتلی که آرژانتین را به‌لرزه درآورده، دوشنبه‌شب تظاهرات بزرگی با شعار «من نیسمن هستم» در بوئنوس‌آیرس برگزار شد. مضمون تظاهرات بی‌اعتمادی به نهادهای کشور بود».

فیگارو افزود: «به گفته نیسمن، دولت تلاش کرده نقش رژیم ایران را طی معامله‌یی مبنی بر تحویل گندم به رژیم ایران در ازای نفت ارزان، بپوشاند.

هفته گذشته، نیسمن به روزنامه کلارین Clarin گفته بود نگران است سرانجام جان خود را بر سر این پرونده از دست بدهد».

آلبرتو نیسمن نام شماری از بالاترین مقام‌های رژیم آخوندی را در کیفرخواست پرونده تروریستی انفجار ساختمان آمیا در پایتخت آرژانتین ذکر کرده بود: محسن ربانی رایزن فرهنگی سابق رژیم در آرژانتین، پاسدار محسن رضایی، علی‌اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای، هاشمی رفسنجانی، پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع سابق، علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و هادی سلیمانی‌پور.

 

مـرگ آلبرتو نیسمن «یک زمین‌لرزه»

تلویزیون فرانس ۲۴: «مرگ مشکوک آلبرتو نیسمن، آرژانتین را هم‌چون یک زمین‌لرزه تکان داد. آرژانتینی‌های خشمگین در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری با شعار «کریستینا قاتل»، رئیس‌جمهور خود را به‌ قتل متهم می‌کنند. همهٔ آنها متقاعدند که قاضی آلبرتو نیسمن خودکشی نکرده است... نیسمن می‌گفت تماس‌های ضبط‌ شده تلفنی تکان‌دهنده‌یی در اختیار دارد».

روزنامه گاردین ۳۰دی ۹۳ گزارش داد: «نیسمن از طریق شنودهای الکترونیک دریافت که مذاکره‌کنندگان آرژانتینی جزئیات مخفی تحقیقاتش را به ایران ارائه می‌کنند».

 

انفجار ساختمان خیریه یهودیان در بوئنوس‌آیرس چه بود؟

۲۷تیر ۱۳۷۳: یک حملهٔ تروریستی که با کارگزاری یک خودروی انفجاری قدرتمند در برابر ساختمان خیریه یهودیان در بوئنوس‌آیرس انجام گرفت، ۸۵کشته و بیش از ۲۰۰زخمی به جا گذاشت.

از ۲۷تیر ۱۳۷۳ تا ۱۹مرداد همان سال، کسانی که به‌دنبال عاملان و همین‌طور علت این اقدام ضدانسانی می‌گشتند، با این سؤال مواجه بودند: هدف و پیام این جنایت چیست؟

 

افشاگری مقاومت ایران از انفجار ساختمان یهودیان

۱۹‌مرداد‌۱۳۷۳ مقاومت ایران اعلام کرد که «انفجار آرژانتین در تهران توسط سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجهٔ رژیم طراحی شده و در شورای عالی امنیت رژیم به‌تصویب رسیده است». اطلاعات مقاومت ایران، توسط واشنگتن پست در ۳۱مرداد ۱۳۷۳ مورد تأیید قرار گرفت.

بنا بر‌ اطلاعات افشا‌ شده، تصمیم این بمب‌گذاری در جلسه شورای عالی امنیت ملی رژیم به‌ریاست رفسنجانی در روز شنبه ۲۳‌مرداد‌ ۱۳۷۲ با حضور مشاوران نظامی و اعضای ثابت گرفته شد و پس از تصویب نهایی خامنه‌ای، دستور اجرای آن به سرتیپ پاسدار احمد وحیدی فرمانده وقت نیروی تروریستی قدس سپاه داده شد. وحیدی در جلسه شورای فرماندهی نیروی قدس با حضور حسین مصلح(از فرماندهان عملیات تروریستی قدس)، مرتضی رضایی(سرکرده حفاظت اطلاعات سپاه)، تهرانی(سرکرده پشتیبانی سپاه قدس) و آخوند احمد سالک(نماینده خامنه‌ای در سپاه قدس)، مأموریت اجرای عملیات را به ‌اصغری(از عناصر نیروی قدس) که تحت عنوان دیپلمات در آرژانتین به‌سر می‌برد، واگذار کرد.

 

ماجرا از چه قرار بود؟

در ۴آبان ۱۳۸۵، دادستان‌های دولت فدرال آرژانتین رسماً علیه رفسنجانی و ۷تن از وزیران و کارگزاران دوران ریاست‌جمهوری او اعلام جرم کردند و خواستار حکم جلب آنها شدند. آلبرتو نیسمن گفت: «به ما ثابت شد که تصمیم حمله به ساختمان مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس را بلندپایه‌ترین مقام‌های رژیم ایران گرفته و حزب‌الله لبنان را مأمور اجرای آن کردند».

روزنامه واشنگتن پست در دی ۱۳۸۵ نوشت: «در سال ۲۰۰۲ یک مقام اطلاعاتی سابق رژیم ایران که به غرب پناهنده شده بود، کارلوس منم را که هنوز رئیس‌جمهور بود، متهم کرد برای سرپوش گذاشتن بر نقش رژیم تهران در این انفجار، ۱۰میلیون دلار رشوه گرفته است».

 

ارتباط انفجار ساختمان خیریه یهودیان با فعالیت اتمی رژیم

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۲۴خرداد ۱۳۷۰ گزارش داد: «آقای محمد محدثین در یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی اعلام کرد: در فروردین‌ ۱۳۶۹ دولت ایران ۲۰۰میلیون دلار به برنامه تسلیحات اتمیش که توسط پاکستان، چین و آرژانتین به آن کمک می‌شود، اختصاص داده است».

به‌دنبال این افشاگری آرژانتین معامله تسلیحات اتمیش را با رژیم آخوندی فسخ کرد.

 

۱۰میلیون دلار رشوه، سرپوش بمب‌گذاری در آرژانتین

روزنامه واشنگتن پست درباره ماجرای ۱۰میلیون دلار رشوه‌ رژیم آخوندها برای سرپوش گذاشتن بر این پرونده، در دی ۱۳۸۵ نوشت: «خوان خوزه گالئانو، قاضی تحقیق، به‌خاطر منحرف کردن روند قضایی و تخطئه پرونده متهم، بازداشت گردید. او در یک مورد ۴۰۰هزار دلار به یک شاهد پرداخته و صدها ساعت نوار ضبط شده و دیگر مدارک پرونده را از بین برده بود».

در سال ۱۳۸۳ روزنامهٔ تریبیون دو ژنو فاش کرد: «یک حساب بانکی به‌مبلغ ۲۰۰میلیون دلار در ژنو برملا شد. این حساب بانکی که سران رژیم اجازه برداشت از آن را داشتند، با کارلوس منم رئیس‌جمهور سابق آرژانتین ارتباط پیدا می‌کرد. این حساب بانکی ۲۰۰میلیون دلاری، برای تأمین هزینه ۱۳تروریستی که برای ترور دکتر کاظم رجوی به سوئیس اعزام شده بودند نیز مورد استفاده قرار گرفته است».

شهادت آلبرتو نیسمن در زمرهٔ بهای مبارزه‌یی بین‌المللی علیه جنایات تروریستی حاکمیت ولایت فقیه است. خون نیسمن به خون هزاران تن از مردم و جوانان ایران پیوست که سال به سال افشاگر گوشه‌یی از اقدامات تروریستی داخلی و بین‌المللی رژیم آخوندی شده‌اند. جوشش این خون‌ها اکنون در آمریکا و اروپا دامن دیپلمات تروریست‌های تمهیدکنندهٔ مرگ و ترور را گرفته و انزوا و طرد حاکمیت آخوندی را شتاب بی‌بازگشت داده است.

بی‌شک خون آلبرتو نیسمن شهید با فعالیت‌ها و قیام‌های عدالت‌جویانهٔ مردم ایران همراه با خون صدها هزار قربانیان ایدئولوژی تروریستی حاکم بر ایران، اراده‌ای ایرانی و بین‌المللی را برای واژگونی ماشین ترور و به زیر کشیدن نظام آخوندی، متحد و همبسته خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حقیقت، سیبل ترور (قسمت دوم)

حقیقت، سیبل ترور (قسمت سوم)

حقیقت، سیبل ترور (قسمت چهارم)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eca821d3-7fea-4239-bb4f-3aca9ffdc669"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات