728 x 90

نگاهی به پدیدهٴ اسیدپاشی در ایران و علل و مسببان آن

قربانیان اسید پاشی
قربانیان اسید پاشی


در اواسط مهرماه 1393 جنایت اسید پاشی که از اولین ابزار سرکوب زنان میهنمان در شروع حاکمیت ننگین آخوندی بود، در مدت زمان کوتاه به‌صورت زنجیره‌یی شدت بی‌سابقه‌یی پیدا کرد. قربانیان این جنایت در شهرهای اصفهان، تهران، کرمانشاه و... بالغ بر 25تن رسید و یک تن از قربانین جان خود را از دست داد.


شرایط شروع اسیدپاشی

همزمانی اسیدپاشی‌ها مقارن با بررسی و تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شروع شد.
کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ۲۴ ماده‌ای در جلسه علنی ۱۶ تیرماه 93 به تصویب رسیده بود. این طرح اختیارات افراد لباس‌شخصی و نیروهای بسیج برای «امر به معروف و نهی از منکر» شهروندان را افزایش می‌دهد

بررسی علل اسیدپاشی از طرف عوامل و رسانه‌های رژیم آخوندی:


رژیم آخوندی موضوع اسیدپاشی را به عوامل مختلف ربط می‌دهد:

1 ـ اسید پاشی یک امر شخصی و فردی:

خبرگزاری ایسنا (رژیم) ۱۹/۸/۹۳: محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد اخیر نیز همه شواهد نشان می‌دهد که کاری که انجام شده خصوصی و شخصی است اما چون تا کنون عوامل این حادثه دستگیر نشده‌اند نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.
خبرگزاری فرات - فارسی ۲۱/۸/۹۳: اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی رژیم آخوندی، روز چهارشنبه، از ۳۸۰ مورد حادثه اسیدپاشی... گفت بیشتر این حوادث از روی «حسادت و انتقام‌جویی» صورت می‌گیرد.

روزنامه شرق ۳۰/۷/۹۳ تأیید می‌کند. در حال حاضر پلیس فرضیه اسیدپاشی با انگیزه برخورد با بدحجابی را به‌ طور کامل مردود می‌داند و تحقیقات خود را روی انتقام‌جویی از زنان و انگیزه‌های شخصی متمرکز کرده است.

سایت صدای آمریکا ۸/۸/۹۳ مقامات پلیس با قاطعیت هر گونه حمله زنجیره‌یی یا سازماندهی شده را رد کردند و فرد اسید پاش را فردی دارای مشکلات روانی و «شخصیت ضد اجتماعی» دانستند


2 ـ سوءاستفاده دشمنان از اسیدپاشی:

سایت رادیو فردا 12 آبان 1393: احمدرضا رادان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، می‌گوید که به گفته او «بزرگ‌نمایی بیش از حد» اسید پاشی‌های اصفهان، بدتر از «قضیه» اسیدپاشی بوده و مورد «سوءاستفاده دشمنان» قرار گرفته‌است.
خبرگزاری تسنیم (رژیم) 30 مهر 1393 احمدی مقدم: «اگر کسی هم تصور ارتباط بین اسیدپاشی با مسأله حجاب دارد باید بگوییم فرضی باطل است چون چه بسا دستانی بخواهند به این مسأله دامن بزنند و مبارزه با فساد و فحشا را لکه‌دار کنند که ما به هیچ‌وجه این‌گونه موضوعات را بر نمی‌تابیم و حتماً دنبال می‌کنیم و مطمئن هستیم دستگاه قضایی شدیدترین مجازات را برای عامل و عاملان در نظر می‌گیرد».

منبع خبرگزاری فارس (رژیم) ۶/۸/۹۳: «حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و عضو شورای عالی امنیت ملی فیروزآبادی: برخی رسانه‌های زنجیره‌ای، هنوز خبر اسید پاشی نیامده، سر مقاله‌شان آماده بود. این سم پاشی رسانه‌یی از اسیدپاشی هم خطرناکتر است. این یک جرم است و مسئولان امنیتی و قضایی با کسانی که عامل سم پاشی هستند بر خورد کند».


3 ـ اسیدپاشی کار منافقین است

جمهوری اسلامی ۲۹/۷/۹۳: «اسیدپاشی، در 35سال قبل یعنی در سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک ابزار برای وادار ساختن مخالفان به عقب‌نشینی توسط منافقین به‌کار گرفته شد. حتی در چند مورد، افراد منافق با مراجعه به دبیرستانهای دخترانه، هنگام خارج شدن دخترانی که حاضر نمی‌شدند افکار انحرافی آنها را بپذیرند به آنها اسید می پاشیدند تا دیگران را بترسانند و به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های سازمانی خود وادارشان کنند. این روش زشت با سرکوب شدن منافقین، متروک شد ولی به‌عنوان یک میراث شوم از این گروهک انحرافی به کسانی رسید که از اسلام بیخبرند و به قانون و دستگاه قضایی اعتنایی ندارند».
خبرگزاری فارس (رژیم) ۴/۸/۹۳: نیازی عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویان: «دست ضدانقلاب پشت پرده جریان اسیدپاشی است».

خبرگزاری تسنیم (رژیم) ۵/۸/۹۳ محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: «این‌که گفته می‌شود اسیدپاشی به بحث حجاب و عفاف ارتباط دارد، جوّی است که منافقان به راه انداخته‌اند و این مسأله ربطی به بدحجابی ندارد و شرارتی است که به دست انسانهای شرور ایجاد شده و دلخراش است».

خبرگزاری تسنیم (رژیم) ۱۱/۸/۹۳: «وجود قرائنی دال بر حضور عوامل وابسته به منافقین در بطن حادثه یاد شده نیز فی‌نفسه احتمال تروریستی بودن این اقدام را به سهولت به ذهن متبادر می‌سازد».


دفاع مقامات رژیم آخوندی از پدیده اسیدپاشی:

(خبرگزاری تسنیم-16خرداد 93): «آخوند موحدی کرمانی، از باند خامنه‌ای: «نمایان شدن بدحجاب‌ها در کشور دهن‌کجی به نظام است... مسئولان نباید به چنین چیزی رضایت دهند... بدحجابی گناه سری نیست که به کسی مربوط نباشد... اگر گناه آشکار شود، دامن همه را می‌گیرد و همه گناهکار هستند. بنابراین باید اقدام لازم برای ریشه‌کن کردن گناه صورت بگیرد».
آخوند اژه‌ای، دادستان دژخیم رژیم 8 تیر 93 در برنامه تلویزیونی گفت: «اگر با بی‌حجاب‌ها برخورد نکنیم، مشکلات بیشتر می‌شود».

خبرگزاری ویژه نیروی تروریستی قدس به نام تسنیم (14 تیر 93) طی مطلبی درباره وضعیت بدحجابی در اصفهان، گزارش داده که در نشستی که به‌اصطلاح «متولیان ترویج حجاب و عفاف با نماینده ولی‌فقیه در استان» داشتند، «مسئولان نیروی انتظامی استان در این نشست اعلام کردند روزانه دهها نفر به جرم بدحجابی و بی‌عفتی در این شهر دستگیر و یا با تذکر پلیس روبه‌رو می‌شوند».

عنوان این گزارش: «برخورد با مظاهر بدحجابی در اصفهان بی‌نتیجه بوده است» در متن هم اضافه می‌کند که «خیلیها از این وضع عذاب می‌کشند».
در همین گزارش مورد اشاره از اصفهان، آمده است: «این وضعیت نشانه تلاش بیشتر دشمن برای تهاجم فرهنگی به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان است».

روز 18 تیر 93 تلویزیون رژیم: آخوند آملی لاریجانی سردژخیم دستگاه قضاییه رژیم گفت: «ما معتقدیم که باید با برخی هنجارشکنی‌ها مقابله بشود… قوه قضاییه مسئول است و بنده این‌جا اکیداً از همه مدیران دستگاه قضایی می‌خواهم که به‌شدت در این جهت عمل کنند، یعنی به قانون عمل کنند و به وظیفه شرعی عمل کنند و هم از نیروی انتظامی که قبلاً موکداً گفته شده موظفند به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی با هنجار شکنی مقابله کنند».

آخوند جنتی امام جمعه خامنه‌ای در تهران در نماز جمعه 20 تیر 93: «چرا ارگانهای مسئول هر کدام از به عهده گرفتن مسئولیت در این مورد شانه خالی می‌کنند؟».

19 تیر 93 آخوند احمد جنتی خطیب جمعه تهران اعتراف کرد: «20 نهاد رژیم مسئولیت سرکوب زنان و جوانان را دارند، اما در عین حال حریف مقاومت آنها نشده‌اند و هر نهادی از خود سلب مسئولیت می‌کند و نهاد دیگری را مسئول می‌داند».

20 تیر 93: ستاد نیروهای مسلح رژیم، با صدور بیانیه‌یی: «مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه بخش‌های فرهنگی، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با تأکید بر این‌که هنجارشکنی‌های فرهنگی از بسترهای تهدید و تضعیف امنیت ملی کشور به‌شمار می‌رود، صیانت از ارزشهای فرهنگی و دینی و برخورد با هنجارشکنان و مصادیق نقض هنجارهای قانونی و شرعی که در سخنان اخیر رئیس محترم قوه قضاییه مطرح شده است را وظیفه خود دانسته و ظرفیتهای موجود خود را برای کمک در این راستا به‌کار خواهند گرفت».

روزنامه سیاست روز 24/تیر/93: نخست اعتراف می‌کند که باندهای رقیب مسأله حجاب آخوندساخته را به‌عنوان بهانهٴ در جنگ گرگها استفاده می‌کنند و می‌نویسد: «برخی انگیزه سیاسی دارند و مسأله بی‌حجابی برخی از زنان را موضوع و بهانه خوبی برای تصفیه حسابهای سیاسی با دولت و دیگر نیروهای اجرایی کشور می‌دانند لذا بر تنور مسأله حجاب، هیزم می‌ریزند».
این روزنامه سپس هشدار می‌دهد که به‌دلیل شکست سرکوب زنان و جوانان چنگ زدن به سرکوب به بهانه حجاب به‌عنوان ابزار جنگ جناحی دیگر خطرناک است.
سیاست روز: «گشت موتوری راه‌کار مناسبی برای برخورد با بدحجابی نیست... حجاب اجباری را باید در حدی به قانون تبدیل کرد که امکان پیاده شدن آنها باشد والا قانون حجاب، در عمل به قانون متروکی مبدل خواهد شد که حتی اگر زور هم باشد، باز اجرایی نخواهد شد».
تسنیم، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس- 14مهر 93: آخوند علم الهدی، امام جمعه رژیم در مشهد گفت: «مقابله با بدحجابی و دلدادگی به غرب و فرهنگ غربی در حوزه وظایف نیروی انتظامی است». وی تأکید کرد: «اقتدار نظام و حفظ احکام شرعی و دینی به‌عهده نیروی انتظامی است و فرمانده این نیرو نیز خامنه‌ای است و باید طبق فرامین فرمانده خود عمل کنیم».

رادیو فرهنگ رژیم 30مهر 93: «امر به معروف و نهی از منکر، یک واجب بسیار مهمه، دستور خداست... این‌که عزیزان می‌فرمایند عفو و تحفیف جزو اختیارات مقام معظم رهبری است، کاملاً درسته، اما شامل چه مجرمانی میشه؟ آیا کسانی که مفسی فی‌الارضند، یا محکوم به اعدام شدند، آیا مشمول عفو و تخیف مقام معظم رهبری قرار می‌گیرند؟ قطعاً اینجوری نیست. خیلی از جرمها هست که اصلاً مشمول عفو و تخفیف قرار نمی‌گیرند»....

رادیو فرهنگ 30مهر 93: «اولاً چرا تا به الآن امر به معروف و نهی از منکر، در کشورمان این‌قدر کمرنگه. دو تا دلیل عمده داره، یک دلیل بی‌توجهی به اهمیت فوق‌العاده امر به معروف و نهی از منکره، که بر اساس دستورات دین، مهمترین دستورات دینی است. اگر امر به معروف و نهی از منکر نبود، امروز من و شما اصلاً مسلمان نبودیم»....
دلیل دوم کمرنگ بودنش برخوردهایی است که با آمران به معروف و ناهیان از منکر شده... اگر واقعاً این بحث ماده 7 نباشه، تقریباً تمام این طرح هوا میره یعنی گویا اصلاً ما دیگر قانونی را تصویب نکردیم. بنابراین ضرورت داره تو جامعه ما، کسی که می‌خواهد به این واحب بسیار مهم الهی عمل بکنه، احساس امنیت داشته باشه و مجرم و کسی که منکر را داره انجام می‌ده، جرأت به خودش نده که در مقابل آمر به معروف و ناهی از منکر اقدام به جرم بکنه...
حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ما کجا پس می‌خواهیم حمایت کنیم. اگر این بند را حذف کنیم، چه حمایتی کردیم از آمران به معروف و ناهیان از منکر. دیگه چیزی نمیمانه»...

اظهارات یک نماینده: «الآن رویه‌یی که اتفاق می‌افته، این‌که آمر به معروف وقتی که با ادب احترام وارد گفتگو میشه، با کسی که منکر مرتکب میشه، اقدام به درگیری می‌کنند باهش، خوب این‌جا که تو صحنه که نمی‌شه، تو صحنه عملیات که نمی‌شه تشخیص داد و به‌عنوان درگیری نیروی انتظامی وارد میشه، وقتی نیروی انتظامی وارد شد، هم دو طرف را بازداشت می‌کنه، دستگیر می‌کنه، بازداشت می‌کنه، یک شب نگه میداره، یعنی آمر به معروف بازداشت میشه و متهم شده به این‌که متخلفه، جرم مرتکب شده، اگر نباشه یک راه کاری قبل از این‌که بخواهد یک شب بازداشت بشه، دو شب بازداشت بشه، راه کاری نباشد که بتونه حل کنه مسأله را، تشخیص بده، آمر به معروفی که متخلف هم هست، یا آمر به معروفی که بدون تخلف داره توسط نیروی انتظامی و کلانتری بازداشت میشه، هم‌چنان این مسأله بی‌فایده خواهد بود»...

آخوند حسن روحانی روز چهارشنبه (30مهر 93) طی سخنانی در زنجان، بدون آن که کلمه اسیدپاشی را به زبان بیاورد گفت: «مباد از صبح تا شب فقط یک مسأله و آن بدحجابی را به‌عنوان منکر مطلق تلقی بکنیم». روحانی که به این ترتیب به‌اصطلاح بدحجابی را منکر خوانده بود، لقب متولی اخلاق و آمر به معروف را هم به باندهای سازمان‌یافته تبهکار اسیدپاش ارزانی کرد و گفت: «چند نفر در این کشور خودشان را متولی اخلاق می‌پندارند. مباد که تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود».

بعد به باند رقیب هشدار می‌دهد که: «نگذاریم در جامعه تفرقه و اختلاف رخنه کند. نگذارید شکاف در جامعه ما ایجاد شود».

آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای و امام جمعه رژیم در مشهد در نمایش جمعه مشهد در 17آبان 92 می‌گوید: «بدحجابی یک معضل اجتماعی و از بسترهای مهم ناهنجاریهای اجتماعی است... نظام مقتدر دینی ما باید با قاطعیت با معضل بدحجابی مقابله کند». این آخوند جنایتکار، در ادامه گفت: «باید از ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی برای برخورد با منکرات در جامعه بهره گرفت».


اسیدپاشی حکم حکومتی یا... ؟

نگاهی به مصوبات و قانون اساسی و نظرگاه مقامات رژیم:خمینی در بهمن سال 63 می‌گفت که «خلیفه می‌خواهیم که دست ببرد، حد بزند، رجم کند».

در اصل پنجم قانون اساسی رژیم نوشته که: «ولایت امر و امامت امت»....
امت را هم در اصل 109 قانون اساسی تعریف کرده است: «امت اسلام است».

تلویزیون رژیم 23 اردیبهشت 93: «این وظیفه ماست، نهی از منکر باید بکنیم، امر به معروف باید بکنیم، وسائل عمل خیر و حسنات را در کشور فراهم کنیم. وسائل شرور و آفات را از دسترسها برداریم. این وظایف مسئولان حکومت است».

خامنه‌ای در تلویزیون رژیم 17 تیر 93: «اعتدال اسلامه دیگه، اسلام مظهر اعتدال است. امر به معروف و نهی از منکر اعتداله، معنی اعتدال این نیست که از کارهای احساس وظیفه‌ای که فرد مؤمن، جریان مؤمن، مجموعه مؤمن انجام می‌ده ما جلوگیری کنیم».

در روز 8آبان آخوند طباطبایی نماینده خامنه‌ای در جمعه‌بازار اصفهان گفت: «راه‌اندازی سازمان و یا وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است. رهبر کبیر انقلاب در زمان تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر با ابلاغ نامه‌یی به بنیاد انقلاب فرهنگی راه‌اندازی این وزارتخانه و تبعیت تمام ادارات از آن را تأکید کرده بودند».
طرح فوق ارتجاعی آمران به معروف و ناهیان از منکر که رژیم آخوندی در مجلسش همزمان با اسیدپاشی به بحث و تفسیر گذاشته چیست؟

ماده 1: «معروف و منکر عبارتند از هر گونه فعل و قول و یا ترک فعل و قولی» در مورد اختلاف هم در ادامه مشخص می‌کند که: «که در موارد اختلاف در احکام شرعی نظر ولی امر مسلمین ملاک عمل می‌باشد».

ماده دو: «امر به معروف و نهی از منکر دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است».

ماده 4: «مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و اقدام عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و اقدام عملی آن تن‌ها وظیفه دولت است. مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری تعیین کرده باشد».

در ماده:5 «قسمت‌های قابل روئیت آپارتمانها، هتل‌ها، بیمارستانها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی این قانون نیست».

ماده 10: «اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد نمایند، ایجاد هر نوع مانعی از قبیل مزاحمت، تهدید، توهین و مقاومت در برابر اقامه امر به معروف و نهی از منکر موجب محکومیت به حبس تعزیری با جزای نقدی درجه 7 می‌گردد».

ماده 12: «قوه قضاییه مکلف است به‌منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون شعب ویژه‌یی را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نماید».


تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط رژیم بعد از تصویب این طرح در مجلس:

خبرگزاری تسنیم ۱۶/۹/۹۳: نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کردند. ... به موجب این مصوبه مجلس اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شدند که عبارتند از: 1- یکی از ائمه جمعه موقت تهران به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به‌عنوان رئیس ستاد
2- وزیر کشور
3- وزیر اطلاعات
4- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
5- وزیر آموزش و پرورش
6- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
7- وزیر صنعت، معدن و تجارت
8- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به‌عنوان ناظر
9- نماینده تام‌الاختیار رئیس قوه قضاییه
10- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
11- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
12- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
13- رئیس سازمان بسیج
14- دبیر ستاد ائمه جمعه
15- دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه
16- یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه خواهران
17- دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد
خبرگزاری تسنیم ۲۹/۸/۹۳: دادستان کل کشور گفت قوه قضاییه با قدرت از آمران معروف حمایت می‎‌کند

ابراهیم رئیسی اظهار کرد: در قوه قضاییه معاونت پیشگیری از وقوع جرم فعال است که عمدتاً در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعال است و قانونی نیز در این زمینه مدون شده که الآن در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
وی بیان کرد: همه دستگاهها وظیفه پیشگیری بر عهده ‌دارند، صدا و سیما باید به‌دنبال کاهش ناهنجاریها باشد و دستگاه قضایی نیز اهمیت زیادی به بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد و بنای ما این است که باید از آمران به معروف حمایت زیادی انجام شود. رئیسی بیان کرد: قاضی؛ کارش، کار الهی است، آمر به معروف هم کارش همین است و آمر به معروف در روایات به‌عنوان جانشین خدا معرفی شده زیرا امر خدا را اجرا می‌کند.
وی بیان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتقامجویی مطرح نیست، امر به معروف و قضا هر دو باید برای خدا باشد و دوم این‌که هر دو باید خود را در جایگاه خلافت الهی ببینند.
رئیسی گفت: کسوت آمر به معروف و نهی از منکر کسوت خلافت الهی است و دستگاه قضایی خود را موظف به حمایت از آمر به معروف می‌بیند.
نگاه مقامات رژیم خمینی به مقوله زن:
7اسفند 57: دفتر خمینی اعلام کرد که «قانون حمایت خانواده» ملغی شده است. این قانون که در زمان شاه تصویب شده بود، امتیازات اندکی برای زنان در سطح خانواده در نظر گرفته بود.

16اسفند 57: فتوای حجاب اجباری زنان شاغل در اداره‌های دولتی صادر شد. (صفحه 3 کیهان 16اسفند)

روزنامه رسالت 30مهر 76 (از تحریر اولوسیله جلد دوم - صفحه 327 مسأله 8) : «تساوی زن و مرد من جمیع الجهات پایمال کردن چند حکم ضروری اسلام و نفی برخی از احکام صریح قرآن است و تکلیف معتقدان به چنین مطلبی را اسلام تعیین کرده است... در طلاق لازم نیست که زن اطلاع داشته باشد، چه رسد که راضی باشد»..

تحریر الوسیله ـ جلد دوم - صفحه 13 مسأله 5) ».: «ولایت تصرف در اموال کودک… از آن پدر و جد پدری است… مادر و جد مادری… هیچ ولایتی ندارند…».

ـ خامنه‌ای ـ رادیو رژیم، 30 تیر 76) ».، «این مسأله که زنان باید در صحنه‌های اجتماعی به همان تعداد و کمیتی که مردها هستند، حضور داشته باشند، نکته‌یی منفی، فکری ابتدایی، بسیط و کودکانه است».

آخوند مشکینی، رئیس وقت مجلس خبرگان، تلویزیون رژیم، 3آبان 76) : «مسأله تساوی حقوق مرد و زن به ‌معنایی که ذکر کرده‌اند، ضد قرآن است، ضددین است».

14بهمن 58: اولین بخشنامه دولتی درباره حجاب اجباری پرستاران و زنان پزشک صادر شد.

30 فرودین 59: خوانندگان زن را به دادگاه فراخواندند و پس از تحقیر و تهدید، آنان را برای همیشه از خواندن محروم کردند.

8 تیر 59: برای اولین بار، مجازات سنگسار را درباره دو زن نگونبخت درکرمان به اجرا درآوردند. اجرای این حکم، دو سال قبل از تصویب قانون خمینی ساختهٴ قصاص، در مجلس ارتجاع بود. (لازم به یادآوری است که هنگام سنکسار کردن، زن تا گردن در چاله قرار داده می‌شود و مردها تا کمر)
و...


رژیم آخوندی از چه می‌ترسد؟

در بحبوحه شکست سیاستهای تروریستی رژیم در منطقه، در گیرودار زهرخواران اتمی و در حالی که بحرانهای اقتصادی و اجتماعی وضعیت انفجاری ایران را تشدید کرده است، رژیم آخوندی بیش از پیش از اوجگیری خیزشهای اجتماعی وحشت‌زده است. در این میان زنان میهن‌مان که بیشتر از هر کس دیگر مورد تحقیر و ستم مضاعف قرار گرفته و به جرم زن بودن انواع و اقسام محدودیتها و آزار و اذیتها را دیده‌اند، نیروی محرک بالقوه‌ای هستند که در تعارض مطلق با رژیم آخوندی می‌باشند و می‌توانند شعلهٴ قیام سایر اقشار جامعه را نیز فروزان کنند. رژیم آخوندی هم دقیقاً از همین می‌ترسد و برای مهار این تهدید عاجل است که استفاده از حربه‌های کثیف سرکوبگرانه هم‌چون اسیدپاشی بر روی زنان و دختران را شدت داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ed9fb80-9648-4224-a0d7-e25fd624a8a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات