728 x 90

بنیاد علوی کانون خیریه یا مرکز پولشویی و پشتیبانی بنیادگرایی رژیم ایران

ساختمان بنیاد علوی
ساختمان بنیاد علوی

برج بنیاد علوی در نیویورک با رأی دادگاه آمریکا مصادره شد

برج بنیاد علوی همراه با شرکت آسا روز پنجشنبه 28فروردین 1393 با رأی دادگاهی در آمریکا مصادره و به فروش گذاشته شد. بر اساس رأی این دادگاه درآمد حاصل از فروش به غرامتهای تعیین شده برای خانواده قربانیان حوادث تروریستی که رژیم ایران در آن نقش داشته است اختصاص خواهد یافت. خانواده‌های قربانیان حوادث تروریستی از جمله قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، انفجار پایگاههای نظامی آمریکا در لبنان در سال ۱٩۸۳ و در خبر عربستان سعودی در سال ۱٩٩۶ – در کنار خانواده‌های قربانیان حملات دیگر تروریستی در سایر کشورها از جمله اسرائیل، از شاکیان این پرونده هستند. به گفته دادستانی نیویورک، بنیاد علوی به همراه شرکتهای «‌آسا» که از مالکان آسمان‌خراش خیابان پنجم منهتن هستند به‌عنوان «‌دفاتر بازرگانی صوری بانک ملی» عمل می‌کنند.
دادستانی نیویورک می‌گوید که این بنیاد به همراه این شرکتها نزدیک به ۴۰ میلیون دلار از درآمدهای این آسمان‌خراش را به حساب بانک ملی و دولت ایران واریز کرده‌اند.


برج بنیادعلوی و چگونگی مالکیت رژیم ایران

این ساختمان ۳۶ طبقه. با مساحت 382هزار و 500 فوت مکعب، در نبش خیابان پنجم و خیابان پنجاه‌ و دوم غربی در نزدیکی مرکز راکفلر و کلیسای سنت پاتریک در منطقه گران قیمت «‌منهتن» نیویورک واقع شده است و از پیش از انقلاب ضدسلطنتی از سال 1970متعلق به بنیاد پهلوی بوده است. بعد از انقلاب ضدسلطنتی رژیم نام آن را به بنیاد علوی تغییر داد و از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان شد.
60 درصد این برج متعلق به بنیاد علوی و بقیه از داراییهای بانک ملی ایران است.


بنیاد علوی و رابطه‌اش با رژیم ایران

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم بنیاد علوی را یک مؤسسه خیریهٴ مستقل معرفی کرد که هیچ ارتباطی با رژیم ایران ندارد و به کارهای مذهبی و تشویق زبان فارسی می‌پردازد! خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت «بنیادعلوی، یک سازمان غیرانتفاعی برای ترویج فرهنگ اسلامی و زبان فارسی می‌باشد». (تسنیم 29فروردین 1393)
در حالی که مرضیه افخم و خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) هر گونه ارتباط رژیم با این به‌اصطلاح بنیاد خیریه را انکار کرده‌اند، کیهان ارگان خامنه‌ای در روز 30فروردین 1393 ناخواسته دست رو کرد و نوشت: «در اقدام خصمانه دیگری علیه کشورمان از سوی آمریکا، دادگاه فدرال آمریکا یک برج 36 طبقه متعلق به ایران را مصادره کرده است».


بنیاد علوی و شرکت آسا، با تخلفات مشترک در آمریکا:

در سال 1389 بنیاد علوی و شرکت آسا، شرکت مشترکی تأسیس کردند با نام شرکت ساختمان شماره 650، خیابان پنجم تا از طریق این شرکت پرداخت مالیاتهای اجاره بها به دولت آمریکا را دور بزنند. «کاترین فارست» قاضی دادگاه فدرال آمریکا در حمایت از شکایت سال 2013دولت آمریکا در این پرونده رأی داد و گفت که مالکان ساختمان تحریمها علیه ایران را نقض کرده‌اند و به پولشویی پرداخته‌اند.


بنیاد علوی و شرکت آسا، پشتیبان مالی شبکه‌های تروریستی رژیم ولایت‌فقیه

پدر خواندهٴ تروریسم و بینادگرایی برای سوخت‌رسانی به شبکه‌های تروریستی و ارگانهای اجرائیش در کشورهای مختلف دنیا، از خاورمیانه تا سراسر آسیا و آفریقا، تا اروپا و کشورهای آمریکای لاتین، و همین‌طور تأمین مالی خریدهای قاچاق برای پروژه‌های مختلف جهت دستیابی به سلاحهای غیرمتعارف، نیاز به کور کردن ردهای مالی، خود دارد. از این‌رو شبکه‌های گسترده و وسیعی را در کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی کرده تا هم رد معاملات غیرقانونی خود را گم کند، هم جابه‌جایی پول برای کارهای خلاف قانون را تسهیل کند و هم پولهایی را که از فعالیت باندهای بین‌المللی قاچاق به دست آورده به شرکتهای پوششی و دلالهای بین‌المللی برساند. برای راه‌اندازی این شبکه‌ها، رژیم در گام اول چند رشته ارگانها و شرکتهای علنی ایجاد کرده است که به‌شرح زیر است:
شرکت آسا از جمله ارگانهای علنی رژیم، پوش فعالیتهای پولشویی
شرکت سهامی آسا توسط رژیم آخوندی به اسم یک شرکت فراساحلی در جزیرهٴ جرسی در چنل آیلندز (chanel i-landz) از جزایر بین فرانسه و بریتانیا در کانال مانش که یک منطقه آزاد تجاری است به ثبت رسیده است. سهام این شرکت متعلق به بانک ملی رژیم است. داراییهای شرکت آسا در نیویورک است این داراییها دربرگیرنده 40درصد از سهام یکی از برجهای سی و شش طبقه در خیابان پنجم منهتن در نیویورک است. در آذرماه سال 1387خزانه‌داری آمریکا داراییهای شرکت آسا را به‌عنوان شرکتی که برای بانک ملی ایران پولشویی می‌کند توقیف کرد.
60 درصد بقیه برج مجلل 36 طبقه‌یی منهتن هم متعلق به بنیاد علوی رژیم است که نام سابقش بنیاد پهلوی بود و در همکاری با شرکت آسا به شکلی فعالیت می‌کرد که از پرداخت مالیات معاف باشد.
بعد از غیرقانونی شناخته شدن آسا، نوبت به بنیاد پوششی علوی رسید. دادستانهای آمریکا خواستار مصادرهٴ اموال این بنیاد ظاهراً خیریه شدند. اساسنامه‌این بنیاد، مدعی است که بنیاد در زمینه رشد فرهنگ به‌اصطلاح اسلامی و زبان فارسی فعالیت می‌کند. اما ببینیم واقعیت چه بود:


بنیاد علوی و اقدامات غیرقانونی پشت پرده

اف.بی.آی فاش کرد در دسامبر سال 2008 فرشید جاهدی رئیس بنیاد خیریه ایرانی، در حال از بین بردن مدارک خواسته شده توسط هیأت منصفه عالی فدرال دستگیر شد. به‌گفته مأموران تحقیق فدرال، جاهدی اطلاع نداشت که تحت تعقیب مأموران فدرال است. آنها گفتند که او سوار ماشینش شد و به این پارکینگ آمد، پنج دقیقه صبر کرد، و بعد مدارک را داخل یک سطل زباله ریخت. سپس مأموران آن مدارک را از آنجا برداشتند. این مدارک مربوط به شرکت آسا و ساختمان خیابان 655 بودند. روز بعد، جاهدی به اتهام ایستادگی در برابر عدالت دستگیرشد.
در اکتبر 2009 دادستان منهتن در برابر کمیته خارجی روابط سنای آمریکا شهادت داد و گفت بنیاد علوی در سطح بین‌المللی تحت تعقیب مالی قرار گرفت. دادستان منطقه منهتن گفت بنیاد علوی، یک بنیاد مهم متعلق به رژیم ایران در نیویورک بود و ما با بررسی معاملات بانکی آن دریافتیم که پولها را به افراد مشکوکی در آنسوی اقیانوسها می‌فرستد».


بنیاد علوی و اقدامات پوششی در آمریکا از جیب مردم ایران:

بنیاد علوی بر اساس دستور مقامات حکومتی رژیم ایران، برای سرپوش گذاشتن بر معاملات قاچاق، و دور زدن تحریمهای جامعه جهانی تحت پوش این بنیاد، طی 3 دهه گذشته، میلیونها دلار به مدارس، دانشگاهها، و سازمانهای خیریة آمریکایی پرداخت کرده است. از جمله آنها، دانشگاه کلمبیا و هاروارد، مساجد و مراکز اسلامی در سراسر آمریکاست.


بیناد علوی با سرمایه‌یی نجومی:

بنیادعلوی دارای 100 میلیون دلار سرمایه است. جمع سرمایهٴ دو شرکت و 4 مسجد و نزدیک به صدها هزار متر زمین در ویرجیینا نیم میلیارد دلار برآورد شده است. بخشی از درآمدهای این دو مؤسسه از طریق شرکت آسا برای معاملات پنهانی رژیم به حساب بانک ملی واریز می‌شده و بخشی هم صرف کارهای پوششی، ظاهراً خیریه‌ای از جمله کمک مالی در دسامبر 2008 به بنیاد کلینتون اعطا شده است. اما بخش قابل‌توجه دیگری از درآمدها را رژیم صرف نفوذ و کسب حمایتهای سیاسی کرده و می‌کند. به‌عنوان نمونه، به یک گزارش تحقیقی که در واشینگتن تایمز به چاپ رسیده، توجه کنید:


بنیادعلوی پشتیبان مؤسسات پوششی رژیم ولایت‌فقیه در آمریکا موسوم به شورای ملی ایرانی – آمریکائیان نیاک
روزنامه واشینگتن تایمز در 22آبان 1388 افشا کرد بزرگترین مؤسسه جلب حمایت برای رژیم ایران موسوم به «شورای ملی ایرانی – آمریکائیان» نیاک به سرکردگی تریتا پارسی از مؤسسات پوششی رژیم است و از این رژیم دستور و هزینه می‌گیرد. تحقیق واشینگتن تایمز حاکی از تقلب و غیرقانونی بودن کار تریتا پارسی و عدم ثبت نیاک است و رابطه تنگاتنگ این ارگان پوششی و لابی را با دیکتاتوری بنیادگرای حاکم بر ایران، برملا می‌کند. این شبکه زنجیره‌یی که تحت کنترل وزارت جاسوسی و آدمکشی رژیم یعنی وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت رژیم و زیر نظر بیت‌العنکبوت خامنه‌ای کارمی کند، از آمریکا تا اروپا و تا عراق و کشورهای عربی و همچنین در کشورهای شرق دور علیه سازمان مجاهدین خلق ایران فعال است و با صرف هزینه‌های گزاف مالی می‌کوشد تا فاشیسم مذهبی را در مقابل قیام و مقاومت ملت ایران سرپا نگهدارد.
به این منظور با صرف هزینه‌های میلیونی که میزان دقیق آن شاید بعد از سرنگونی رژیم مشخص شود حتی دست به نفوذ در ارگانهای سیاسی آمریکا هم زده است. به یک نمونه از این قبیل توجه کنید:


بنیاد علوی تلاش برای نفوذ و تاثیر در مراکز حکومتی آمریکا

بر اساس همان گزارش واشینگتن تایمز وقتی دولت باراک اوباما دنیس راس را به مقام «نظارت بر سیاست ایران» نصب کرد حامیان رژیم در «نیاک» ترسیدند با قرار گرفتن «راس» که مواضع ضد رژیم ایران دارد، در این سمت، اقدامهای طولانی‌مدت آنها برای ترغیب مقامهای آمریکایی جهت رفع تحریمها علیه رژیم به هدر رود. لذا پاتریک دیزنی کفیل مدیر سیاست‌گذاری نیاک (NIAC) بر اساس ایمیلی که افشا‌ شده خط می‌دهد که با به‌کارگیری تعدادی از گروه‌های به ظاهر آمریکایی مانند «رای دهندگان برای صلح»، «کمیته دوستان قانونگذاری ملی»، «پزشکان برای مسئولیت اجتماعی» و دیگر گروهها، باید یک بحث و جدل رسانه‌یی ایجاد کرد تا اوباما وادار به کنار گذاشتن دنیس راس از این منصب شود.

دست داشتن محمد جواد ظریف در اقدامات غیرقانونی مؤسسات پوششی رژیم
در بخش دیگری از روشنگری واشینگتن تایمز آمده است: اما پیشینهٴ آقای تریتا پارسی نشاندهندهٴ تداوم التزام او به تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران است. و از زمان تغییر دولت آمریکا، او به‌روشنی در واشینگتن از نفوذ بیشتری برخوردار شده است… … . بسیاری از کارهای غیرعلنی شورای ملی ایرانیان آمریکایی از طریق ایمیلها، اسناد، جلسات هیأت مدیره و یادداشتهای استراتژی که به‌عنوان بخشی از روند اکتشاف در دعوای حقوقی جاری علیه یک منتقد این گروه علنی شده، فاش شده است.
کارشناسان اجرای قانون که برخی از اسنادی را که در اختیار واشینگتن تایمز گذاشته شده بررسی کرده‌اند، می‌گویند، ایمیلهای بین آقای پارسی و جواد ظریف سفیر وقت ایران در سازمان ملل- و یک بررسی داخلی از قانون فاش‌سازی لابی Lobbying Disclosure Act - اسنادی را ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد این گروه به‌عنوان یک لابی اعلام نشده عمل کرده است و ممکن است به‌خاطر نقض قانون مالیات، قانون ثبت مأموران خارجی و قانون فاش‌سازی لابی، مجرم شناخته شود.


بنیاد علوی بعد از تحریمهای رژیم تغییر مأموریت می‌دهد

بنیاد علوی و شرکتهای وابسته به آسا بعد از افشای فعالیتهای مخفی اتمی رژیم توسط مقاومت ایران، گسترده‌تر شدند و مأموریت اصلی آنها هم دور زدن تحریمهای بین‌المللی شد. گزارشات به دست آمده از درون رژیم در آن ایام حاکی است که کارگزاران رژیم، برای تبدیل پول به دلار و انتقال آن به بانکهای آمریکا برای معامله با شرکتهای مختلف، ازشیوه‌های مختلف پول‌شویی و نقل و انتقال پول از طریق اینترنت و مؤسسات و بانکهای واسط استفاده می‌کردند و شبکه‌یی از دلالان و فروشندگان بازار سیاه را برای تأمین جنگ‌افزارهای مورد نیاز خود در آمریکا فراهم آورده بودند. شبکه‌هایی که با برخی با واسطه‌های تو در تو از طرف بنیاد علوی و شرکت آسا پشتیبانی مالی و اطلاعاتی می‌شدند، بدون این‌که با کارگزاران رژیم در این مؤسسات رابطه مستقیمی داشته باشند.
توقیف اموال بنیاد علوی و مجموعه شرکتهای آسا قبل از این‌که برای رژیم ولایت‌فقیه یک ضربه سنگین مالی باشد، بسته شدن راه نفس تأمین اطلاعات و نقشه مسیرها برای دور زدن تحریمهای جامعه جهانی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/424c28f9-6177-4681-9b28-093d64780e85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات