728 x 90

گروگان گیرهای سفارت آمریکا در تهران مقامات امروز رژیم جمهوری اسلامی

اشغال سفارت آمریکا در تهران
اشغال سفارت آمریکا در تهران
علاوه بر نام حمید ابوطالبی دیپلومات تروریستی که با مصوبه سنا و کنگرهٴ آمریکا نتوانست روادید ورود به آمریکا را بگیرد برخی دیگر از اشغال کنندگان سفارت آمریکا در تهران هم‌اکنون از مقامات و مهره‌های حکومتی هستند.


پاسدار محمود احمدی‌نژاد

از جمله دانشجویان موسوم به پیرو خط امام بود که به‌خاطر شرکتش در جوخه‌های اعدام هواداران و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و زدن تیر خلاص به او لقب هزا تیر داده بودند، سال 1384 سر از صندوقهای نمایش انتخابات رژیم درآورد و 2 دور توسط خامنه‌ای رئیس‌جمهور رژیم شد. این اشغال کننده سفارت حداقل 8 بار به نیویورک رفت تا در اجلاس سالیانه سازمان ملل شرکت کند. پاسدار محمود احمدی‌نژاد هم‌اکنون از طرف خامنه‌ای به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گماشته شده است.


سیدمحمد هاشمی اصفهانی

از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و از تسخیر کنندگان سفارت آمریکا است که در دولت پاسدار محمود احمدی‌نژاد از مدیران نفتی رژیم شد.


معصومه ابتکار:


معاون آخوند حسن روحانی و رئیس سازمان محیط زیست از دیگر اشغال کنندگان سفارت آمریکا است که در جریان اشغال سفارت با سید محمد هاشمی اصفهانی آشنا شد و ازدواج کرد. عکس معروف معصومه ابتکار سلاح به دوش در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران جای کمترین انکاری برای او نگذاشته است.

پاسدار حسین دهقان


وزیر دفاع کابینهٴ حسن روحانی، از جمله «دانشجویان خط امام» بوده است که سفارت آمریکا در تهران را در روز 4نوامبر 1979 در هم کوبیدند و 52 دیپلومات آمریکایی را گروگان گرفتند.
سایت شخصیت نگار در مورد نقش پاسدار حسین دهقان در گروگانگیری نوشته است: «وی از دانشجویان پیرو خط امام و از فاتحان لانه جاسوسی می‌باشد»، اما در بیوگرافی رسمی که بعد از پیشنهاد شدن او برای تصدی پست وزارت دفاع توسط اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ارائه شده، به این سوابق هیچ اشاره‌یی نشده است.


انفجار سفارت آمریکا در بیروت و نقش حسین دهقان وزیر دفاع حسن روحانی
پاسدار حسین دهقان نه تنها در اشغال سفارت آمریکا در تهران نقش داشت بلکه از نقش او در انفجار سفارت آمریکا در بیروت نیز سخن می‌گویند. حسین دهقان از اعضای اولیه سپاه پاسداران ضد‌مردمی است.

حسین دهقان سرکرده سپاه پاسداران در سوریه و لبنان
نام کامل او حسین دهقان پوده است. حسین دهقان طی سالهای 1363-1361 یعنی در اوج ترورها در لبنان و خصوصاً انفجارهای بزرگ مانند انفجار سفارت آمریکا و مرکز تفنگداران دریایی این کشور در بیروت بود. سایت واشینگتن فری بیکن در 11 اوت 2013 نوشت: «حسن روحانی یک ژنرال ایرانی را به‌عنوان وزیر دفاع منصوب کرده است که در بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ که ۲۴۱ نفر از نظامیان آمریکایی در لبنان را به قتل رساند دست داشته است». بنابراین گزارش، ”به گفته فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۳ دستور رژیم ایران برای حمله را ردگیری کرد. مشکل است تصور نمود چنین دستورالعمل بالایی به سپاه پاسداران در لبنان بدون اطلاع فرمانده آنان حسین دهقان منتقل شود. در ۲۵ اکتبر ۱۹۸۳، یک‌ ماه بعد از آن که این دستور صادر شد،“ یک بمب‌گذار انتحاری شیعی یک وانت بار را در جلوی پایگاه نظامی تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۲۴۱ نفر از تفنگداران دریایی (و ملوانان و سربازان) شد. همزمان یک بمب‌گذار انتحاری دیگر خود را در پایگاه نظامی چتربازان فرانسوی در بیروت منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۸۴ سرباز شد دستور حمله و مسایل مالی و عملیات آموزشی توسط سپاه پاسداران در لبنان تحت فرماندهی حسین دهقان ارائه شد کسی که در اشغال سفارت آمریکا در تهران نیز نقش داشت و حسن روحانی او را به‌عنوان وزیر دفاع انتخاب کرده است.


پاسدار عزت‌الله ضرغامی:

گماشته خامنه‌ای در صدا و سیمای رژیم یکی دیگر از دانشجویان موسوم به پیرو خط امام و اشغال کنندگان سفارت آمریکا بود.



حسین شیخ الاسلام

دیپلومات تروریست رژیم و مشاور بین‌الملل پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم از دیگر چهره‌های اشغال کننده سفارت آمریکا در تهران است.




عباس عبدی:

از دیگر گروگانگیرهای سفارت آمریکا بود که اکنون عنوان استادی دانشگاه را نیز یدک می‌کشد.



ابراهیم اصغر زاده

از باند رفسنجانی- روحانی سخنگوی اشغال کنندگان سفارت آمریکا بود. او از مهره‌های نزدیک به باند رفسنجانی است. که در تاریخ 24فروردین 1393 در روزنامه حکومتی اعتماد اعلام کرد آماده است از کردهٴ خود عذرخواهی کند! چون به مصلحت نظام ولایت‌فقیه است.



اصغرزاده در کنار موسوی خوئينیها

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8197909c-ac9a-42d1-a9ac-d1bc717fa6f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات