728 x 90

۲۱آذر ۱۴۰۱ اعدام جوان شورشی مجیدرضا رهنورد

مجیدرضا رهنورد
مجیدرضا رهنورد

در صحنه‌های شورانگیز قیام سراسری ۱۴۰۱ یک فرمول به‌اثبات رسید. جوانان شورشی با بذل جان در مقابل هجمه مزدوران ایستادند و نشان دادند، تنها راه مقابله با حکومت خونریز آخوندی یک کلمه است: قاطعیت. یکی از جوانانی که جان در اثبات این مسیر نهاد مجیدرضا رهنورد بود.

مجیدرضا رهنورد جوان شورشی اهل مشهد بود. وی درتاریخ ۲۶خرداد ۱۳۷۸ به‌دنیا آمده بود. مجیدرضا تا پیش از دستگیری در یک میوه‌فروشی در خیابان پیروزی مشهد کار می‌کرد. مجیدرضا رهنورد هنگامی که دسته‌ای از رجالگان بسیجی جهت ایجاد رعب و وحشت به منازل مردم هجوم برده بودند، پس از به‌هلاکت رساندن ۲بسیجی و مجروح کردن ۴مزدور دیگر در مشهد، دستگیر و در کمتر از یک ماه در روز ۲۱آذر ۱۴۰۱ اعدام شد.

 

اعمال شکنجه‌های قرون وسطایی

پس از دستگیری به فاصله ۱۳روز او را تحت شکنجه‌های قرون وسطایی قرار داده، دست‌هایش را شکستند و در یک دادگاه از پیش تعیین شده حکم اعدام او را صادر کردند.

اعدام شتاب‌زده و انجام نشدن ریل قضایی خودساخته حکومتی نشان داد که آنها برای طناب‌های دارشان در انتظار گردن‌هایی بودند. بیدادگاه غیر قانونی وکیل استخدامی خانواده مجید را رد کرده و یکی از ایادی خود را به‌اسم وکیل تسخیری به او و خانواده‌اش تحمیل ‌کردند.

نهایتا مجید‌رضا رهنورد در روز دوشنبه ۲۱آذر ۱۴۰۱ در مقابل منزل‌شان به‌دار آویخته شد. ماموران امنیتی بدون اطلاع خانواده پیکر او را در آرامستان بهشت‌ رضا به‌خاک سپردند. آنها در هراس از قهرمانی و رسم شورشی مجیدرضا حتی با گذشت یک سال هنوز اجازه نصب سنگ قبر بر مزار وی را نداده‌اند. اوباش بسیجی تاکنون چندین بار به مزار وی بی‌حرمتی کرده‌اند و به مردم نیز اجازه حضور بر مزار وی را نمی‌دهند.

 

قاطعیت تنها پاسخ به رژیم خونریز آخوندی

با گذشت یک سال از شهادت مجیدرضا رهنورد اکنون جوانان قیام‌آفرین به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود و نمی‌توان در میانه‌ٔ این جنگ سرنوشت‌ساز به چیزی کمتر از سرنگونی فکر کرد. اعدام مجیدرضا و محسن، مهدی و محمد نشان داد، این تصور که با کوتاه آمدن از رادیکالیسم می‌توان رژیم را به مدارا سمت داد، کاملا باطل است. هرگونه راه‌کار مسالمت‌جویانه و غیرتهاجمی در نهایت خرید زمان برای حکومت خونریز خامنه‌ای است. پنجه‌های آهنین و خونین سرکوب در حکومت آخوندی تنها با قاطعیت هر چه بیشتر شکسته می‌شود. تصور استحاله و رام شدن این نظام وحشی در یک سپیده‌دم رویایی تنها مدد رساندن به این حکومت و طولانی‌تر کردن عمر رژیم منحوس آخوندی است. خامنه‌ای و رژیمش هیچ‌گاه بدون قاطعیت و مبارزه مسلحانه دست از جنایت، فساد و چپاول ثروت‌های ملی کشور برنداشته و تا این رژیم هست سیاست‌ زندان‌سازی، شکنجه، اعدام و تروریسم آن پابرجاست. اعدام مجیدرضا رهنورد نشان داد، این رژیم تنها و تنها از قاطعیت مردم ایران هراس دارد. جوانان و کانون‌های شورشی بی‌گمان چون شهابی بر شیشه عمر این رژیم فرود خواهد آمد و آن را سرنگون خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3afb77a7-9642-4fe8-a570-5c8ab23dc015"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات