728 x 90

۱۸دی ۱۳۹۸ شلیک به هواپیمای اوکراینی و قتل ۱۷۶مسافر و خدمه آن

سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی
سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی

ساعت ۶ و ۱۹دقیقه صبح ۱۸دیماه ۱۳۹۸ آسمان تهران به یک‌باره رنگ خون گرفت. ۱۷۶مسافر و خدمه هواپیمای اوکراینی در چند ثانیه با شلیک ۲موشک سپاه پاسداران در آسمان منطقه خلج‌آباد بین شهریار و پرند به‌قتل رسیدند.

 

سران رژیم آخوندی ابتدا تلاش کردند، علت را نقص فنی در هواپیما اعلام کنند. فرماندهان سپاه نیز در ابتدا هر گونه شلیک را انکار کردند اما انتشار ویدئویی از شلیک به هواپیما در فضای مجازی موضوع مهم‌ترین خبر جهان شد.

شواهد موجود و مشاهدات مردم غرب تهران آن‌قدر واضح بود که سرانجام در روز ۲۱دیماه ۱۳۹۸ ستاد نیروهای مسلح مجبور شد مسئولیت سقوط هواپیما را بپذیرد و آن را خطای انسانی توسط سپاه پاسداران عنوان کند. این در حالی است که هواپیمای اوکراینی از شلیک اول جان به‌در برده بود و در حال بازگشت به‌سمت فرودگاه بود که نیروهای سپاه پاسداران با شلیک دوم هواپیما را در آسمان منفجر کردند.

شلیک ۲موشک با فاصله زمانی به یک هواپیمای مسافربری در خط هوایی مشخص، شائبه اتفاقی بودن و قطع ارتباط را کلاً منتفی می‌کند. خودداری رژیم از تحویل‌دهی جعبه سیاه به متخصصان آن هر گونه شک و شبه که خطای انسانی بوده را در این چند سال کاملاً برطرف کرده است.

 

علت شلیک به هواپیمای اوکراینی چه بود؟

ماجرا از آنجا آغاز شده بود که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، جلاد کودکان و مردم سوریه و عراق، رژیم به تلافی اما با هماهنگی، چند موشک به مواضع خالی شده در پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا شلیک کرد.

به‌گفته کارشناسان، سران رژیم آخوندی با شلیک و سقوط هواپیمای اوکراینی در واقع مسافران آن را سپر حفظ نظام کردند. آنها تلاش کردند به این صورت مانع حمله به سایر سران رژیم آخوندی شوند.

 

معرفی نشدن عاملان جنایت

رژیم آخوندی هیچ‌یک از مسئولان این جنایت را معرفی نکرد و در یک دادگاه نمایشی به چندین افسر و درجه‌دار نامشخص احکام بسیار سبکی داد. اما خانواده قربانیان پرواز PS۷۵۲ به دادگاهی در کانادا شکایت کردند. دادگاه عالی آنتاریو به‌ریاست قاضی ادوارد بلوبابا در رابطه با این موضوع برگزار شد. این دادگاه در نهایت به عمدی بودن شلیک توسط سپاه پاسداران رأی داد.

 

دولت کانادا در تاریخ ۲۴ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد، تا دریافت پاسخ مناسب در رابطه با هدف قرار گرفتن هواپیما آرام نخواهد گرفت. در اقدامی بی‌سابقه وزیر خارجه کانادا، لایحه‌یی را به‌ پارلمان این کشور ارائه کرد. این لایحه در ۲۷ژانویه ۲۰۲۰ به‌اتفاق آرا به‌تصویب اعضای پارلمان کانادا رسید.

در این لایحه مواد زیر گنجانده شده است:

۱ـ ایستادن در کنار خانواده‌ و اقوام قربانیانی که جان خود را در فاجعه‌ٔ پرواز PS۷۵۲ در روز ۸ژانویه ۲۰۲۰ از دست دادند

۲ـ درخواست انجام یک تحقیقات کامل و شفاف بین‌المللی به‌منظور عدالت‌خواهی و پاسخ به سؤالات خانواده قربانیان

۳ـ مطالبه از رژیم ایران که مسببین این فاجعه را با انجام یک تحقیقات مستقل جنایی و یک روند شفاف و منصفانه(بی‌طرفانه) قضایی هم‌خوان با استانداردهای بین‌المللی مورد حسابرسی قرار دهد

۶ـ درخواست از دولت کانادا که به حمایت خود از خانواده قربانیان این فاجعه ادامه دهد و رژیم ایران را به‌خاطر اعمالش در همکاری با جامعه بین‌المللی مورد حسابرسی قرار دهد

 

قتل ۱۷۶مسافر پرواز PS۷۵۲ تنها یک فقره از جنایات سران حکومت آخوندی است که بنا به فتوای صریح خمینی که حفظ نظام اوجب واجبات است به‌منظور حفظ این نظام جنایتکار قربانی شده‌اند. پرواضح است، رژیم آخوندی در آینده‌ای نه چندان دور، بایستی پاسخگوی این جنایت خود مانند سایر جنایاتش در دادگاه خلق باشد. دادگاهی که عبرتی برای سایر رژیم‌های دیکتاتوری خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a40e230-5381-405f-a7ca-cb2534d85bf7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات