728 x 90

۲۶مهر ۱۳۷۰ ـ رژه بزرگ یکانهای نمونه ارتش آزادیبخش ملی ایران در اشرف

مسعود رجوی و مریم رجوی - رژه بزرگ یگان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش
مسعود رجوی و مریم رجوی - رژه بزرگ یگان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش

پائیز ۱۳۷۰ جهان شاهد اقتدار و درخشش رژه با شکوه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در قرارگاه اشرف بود.

این رژه ۵ساعته که با شرکت یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش اعم از پیاده، زرهی، سوارزرهی، توپخانه، مهندسی، پشتیبانی، واحدهای دفاع ضدهوایی و نیز یکان نمونه هوایی انجام شد، باعث حیرت و شگفتی جهانیان گردید و انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های جهان داشت.

روزنامه واشنگتن پست در مورد آن نوشت: «جهان یک آلترناتیو ممکن برای رژیم خمینی دارد».

 

۲۶مهر ۱۳۷۰رژه ارتش آزادیبخش

رژه بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در اشرف

 

دیلی‌تلگراف نوشت:

«ارتش آزادی‌بخش ملی ایران آماده است در زمان مناسب قدرت را در ایران به‌دست بگیرد».

 

نمایش خیره کننده قدرت

۲۶مهر ۱۳۷۰رژه ارتش آزادیبخش

رژه بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در اشرف

 

خبرگزاری رویترز یک روز بعد از نمایش اقتدار رزم‌آوران آزادی در ۲۷مهر ۱۳۷۰ نوشت:

«در مقایسه با استاندارهای گروه‌های مقاومت در سراسر جهان این یک نمایش خیره‌‌کننده‌یی از قدرت بود».

در بخشی از این گزارش که ۴بار توسط خبرگزاری رویترز به سراسر جهان مخابره شد، آمده است:

«رهبران رزمندگانی که برای سرنگون ساختن دولت ایران می‌جنگند، از بزرگ‌ترین رژه نظامی ترتیب داده شده توسط ارتش آزاری‌بخش دیدار به‌عمل آوردند...

رژه مزبور هم‌چنین شامل مردان هوایی، مردان قورباغه‌ای، کامیون‌های پشت‌باز، وسایل نقلیه تعمیراتی و شمار بسیاری از خودروهای مخابراتی و آمبولانس‌ها بود. گفته می‌شود که موشک‌اندازهای نصب شده روی خودروها و هم‌چنین توپ‌های ضدهوایی که روی نفربرهای زرهی کار گذاشته شده، از ابداعات مریم رجوی است... راننده بسیاری از تانک‌ها زنان رزمنده و مجاهد بودند که لباس فرم سبز و روسری قرمز به‌سر داشتند. این یونیفرم جنبشی است که ۳۰درصد از نیروی جنگی آن را زنان تشکیل می‌دهند. این جنبش معتقد است که شرکت زنان در آن، در ایران یک تحول ایجاد خواهد کرد».

 

ارتشی متحد و مصمم برای سرنگونی

تلویزیون سراسری سی.ان.ان در اول آبان ضمن گزارشی از رژه ارتش آزادی‌بخش در جوار خاک ایران نوشت:

«جنبش مقاومت ایران ابعاد کاملا تازه‌یی به خود گرفته است. یک ارتش به‌خوبی آموزش دیده، با دیسیپلین، متحد و مصمم برای سرنگونی رژیم ایران».

 

۲۶مهر ۱۳۷۰رژه ارتش آزادیبخش

۲۶مهر ۱۳۷۰ رژه ارتش آزادی‌بخش

 

رژه بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در اشرف

در قسمت دیگری از گزارش تلویزیون سراسری CNN از رژه‌ بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش، این تلویزیون با اشاره به‌ عملیات بزرگ مروارید و انهدام نیروهای رژیم خمینی توسط واحدهای ارتش آزادی‌بخش گفت: «در خاتمه جنگ خلیج‌فارس، رژیم ایران پاسداران خود را برای از بین بردن جنبش مقاومت به این سوی مرز خود با عراق فرستاد اما مجاهدین آنها را عقب راندند و این پیروزی برای آنها اعتماد به‌نفس بسیاری به‌همراه داشت».

 

رژه خیره‌کننده

خبرگزاری سیپا در همان روز ـ۲۶مهر ۱۳۷۰ـ ضمن انعکاس تصاویر متعددی از رژه‌ نمونه ارتش آزادی‌بخش نوشت: «ارتش آزادیبخش ملی یک نیروی جنگنده، خیره‌کننده و نمونه نظم و کارآیی نظامی است».

۲۶مهر ۱۳۷۰رژه ارتش آزادیبخش

رژه بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در اشرف

 

«ارتش آزادی‌بخش ملی ایران توسط داوطلبانی که از اقشار گسترده مردم ایران می‌باشند از جمله کارگران، اطبا و روشنفکران که بسیاری از آنها تحت ستم خمینی قرار گرفته‌اند شکل گرفته است. این نیروی جنگنده خیره‌کننده رژه خود را بدون حتی یک حادثه به پایان برد...

اعضای شورای ملی مقاومت ایران نیز در این رژه حضور داشتند. این اتحاد دموکراتیک دربرگیرنده دانش‌پژوهان، روشنفکران و سیاستمدارانی است که هدف‌شان برقراری دولت موقت آینده ایران است. این ماشین جنگی، افتخار مجاهدین خلق است. تهاجمات بیشمار پاسداران انقلاب نه روحیه نیروهایشان را ضعیف کرده و نه قدرت نظامی آنها را تحلیل برده است. مجاهدین هم‌چنین به‌طور ویژه‌یی از فرصت مساوی که در اختیار زنان گذاشته‌اند، مفتخرند. این شاید تنها ساختار نظامی در جهان باشد که در آن زنان می‌توانند در خطوط مقدم نبرد شرکت کنند. تانک‌هایی که خدمه آنها تماماً زن بودند در عملیات اخیر ارتش آزادیبخش علیه نیروهای رژیم ایران شرکت کردند. این شرکت گسترده زنان در سخت‌ترین کارهای نظامی نشانگر تفاوت عمیق بین اهداف مقاومت ایران برای یک جامعه‌مترقی و رژیم ملایان حاکم بر ایران است».

 

تحصیل‌کرده‌ترین ارتش مقاومت و زنان در خط مقدم نبرد

خبرگزاری گاما ضمن گزارشی مفصل از رژه ارتش آزادی‌بخش نوشت:

«شاید این تنها ارتش در جهان باشد که زنان در خط مقدم نبرد شرکت می‌کنند».

۲۶مهر ۱۳۷۰رژه ارتش آزادیبخش

رژه بزرگ یکان‌های نمونه ارتش آزادی‌بخش ملی ایران در اشرف

 

این خبرگزاری ضمن درج تصاویر و گزارشی از فعالیت زنان در ارتش آزادی افزود:

«اکثر زنان رزمنده در این ارتش از دانشگاه‌های ایران، آمریکا و اروپا فارغ‌التحصیل شده‌اند که این ارتش را به تحصیل‌کرده‌ترین ارتش‌های مقاومت در جهان تبدیل کرده است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48f46c47-3f34-4709-9728-853f9bfb26e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات