728 x 90

سالگرد حمله شکست‌خورده موشکی به لیبرتی در ۱۴تیر ۱۳۹۵

حمله موشکی به لیبرتی ـ ۱۴ تیر ۱۳۹۵
حمله موشکی به لیبرتی ـ ۱۴ تیر ۱۳۹۵

رژیم آخوندی که تمام توان خود را برای وارد آوردن یک ضربه کمرشکن به مجاهدین قبل از خارج شدن آنها از لیبرتی به کار گرفته بود، در شامگاه ۱۴تیر ۹۵ (۲۸رمضان) در آستانه عید فطر آن را مورد حمله سنگین موشکی قرار داد. رژیم آخوندی هم‌چنین می‌خواست در آستانه کهکشان و گردهمایی بزرگ مقاومت که ۵روز بعد در ۱۹تیر سال ۹۵ در بورژه پاریس برگزار می‌شد، ضرب‌شستی نشان بدهد.

هدف ولی‌فقیه ارتجاع از این حمله که در ساعت ۲۰ و ۳۵دقیقه یعنی ساعتی پس از افطار صورت می‌گرفت، این بود که حداکثر قربانی و تلفات را از مجاهدان لیبرتی بگیرد. از این پیش‌تر سردژخیم قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس و پاسدار دانایی‌فر سفیر رژیم در بغداد وعده حمله‌ای را به سران رژیم داده بودند که تلفات و قربانیان آن را نتوان شمرد. از این‌رو ۵۰موشک را از فاصله نزدیک در مساحتی کمتر از یک کیلومترمربع به‌کار گرفتند. کلاهک جنگی این موشک‌ها حاوی ۵۰کیلو مواد منفجره شدیدالانفجار بود.

 

سیستم تایمری شلیک

حمله در شرایطی صورت گرفت که از یک هفته قبل مزدوران ولایت فقیه در کمیته سرکوب مجاهدین در نخست‌وزیری عراق، در منتهای گرمای تابستان در تیرماه از ورود سوخت به لیبرتی جلوگیری کرده و به این ترتیب با خاموش شدن ژنراتورهای برق و در نتیجه از کار افتادن تجهیزات آبرسانی و خدمات و سرمایش در گرمای بالای ۵۰درجه، شرایط را برای یک کشتار فراگیر جمعی، هر چه آماده‌تر کرده بودند.

به این ترتیب معلوم شد که انواع سنگ‌اندازی‌ها و اشکال تراشی‌های آن روزها در برابر روند انتقال مجاهدین به آلبانی، چه نقطه عزیمت جنایتکارانه‌یی داشته است. هم‌چنین معلوم شد که خلیفه ارتجاع در محاصره بحران‌‌هایی که مقاومت ایران را مسئول ایجاد آنها می‌داند،‌ تا چه حد به نابودی تمامی مجاهدین نیاز دارد.

مأموریت حمله موشکی را که خامنه‌ای دستور داده بود، قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس از طریق پاسدار سرتیپ ایرج مسجدی سفیر کنونی رژیم در عراق به پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور ابلاغ کرد.

موشک‌ها با برد ۱۰کیلومتر و وزن ۱۱۰کیلو از فاصله ۵کیلومتری در شمال غربی لیبرتی شلیک شد. ۵۰نفر مجروح و مصدوم شدند. ۱۱۶بنگال و سالن و اماکن عمومی منهدم و غیرقابل استفاده شد و بیش از ۱۰۰۰دستگاه کولر و فن‌کوئل و یخچال و فریزر و انواع وسایل برقی و تجهیزات کامپیوتری و وسایل زندگی منهدم گردید. حفره‌های باقیمانده از محل اصابت موشک‌ها قطر ۴ یا ۵متر و عمق بین ۱٫۵ تا ۲متر داشت.

در اثر این تهاجم جنایتکارانه ۲پلیس عراقی در موضع جنوب لیبرتی و ۸شهروند غیرنظامی در روستای العراقیه مجروح شدند.

اما حمله سهمگین موشکی، به‌رغم آتش‌سوزی گسترده و خسارت‌های فراوان مادی، به‌خاطر آماده‌باش موشکی که یک هفته قبل از عیدفطر توسط فرمانده ارتش آزادیبخش اعلام شده بود، هم‌چنین به‌خاطر حداکثر هوشیاری و انضباط پولادین مجاهدین و یکان‌های فدایی در مؤسسان چهارم ارتش آزادی، در داخل لیبرتی هیچ شهیدی از مجاهدین نداشت. آخوندهای زبون یکبار دیگر به‌سختی شکست خوردند و مجاهدین توانستند با حرکت‌های غافلگیرانه بعدی، همگی از حلقه محاصره مزدوران خارج و به سلامت به نقطه تجمع جدید خود در آلبانی بروند.

 

پیام مسعود رجوی ـ شبانگاه دوشنبه ۱۴ تیر ۹۵

به پرچمداران و پیشتازان ارتش آزادی

مجاهدان قهرمان اشرفی در رزمگاه لیبرتی

مجاهدین در روزهای پایانی رمضان که در عین‌حال گرم‌ترین و طولانی‌ترین ایام سال است، این‌چنین عبادت و مجاهدت را با نقشه‌های مسیر خود در شب‌های قدر، در راه خدا و خلق گره می‌زنند. آری فطر رهایی و آزادی یک ملت این‌چنین با رنج و خون فرزندان رشیدش رقم می‌خورد…

اثبات شد که قطع سوخت و خاموش شدن ژنراتورهای برق و در نتیجه از کار افتادن تجهیزات آبرسانی و خدمات و سرمایش در گرمای بالای ۵۰درجه، در ۸روزی که گذشت، چیزی جز پیش‌درآمد برای کشتار جمعی، نبوده است.

اثبات شد که سنگ‌اندازی و اشکال‌تراشی در جریان انتقال مجاهدین از لیبرتی به آلبانی و به‌تأخیر انداختن و ممانعت از خروج اسامی و لیست‌های مشخص به‌بهانه‌های مختلف، هم‌چنان‌ که مجاهدین و مقاومت ایران پیشاپیش گفتند و نوشتند، چه نقطه عزیمت جنایتکارانه‌یی داشته است.

هم‌چنین اثبات شد که توطئه‌ها و لجن‌پراکنی‌های سیاسی علیه مقاومت که معمولاً قبل از گردهمایی بزرگ سالانه بالا می‌گیرد، زمینه‌سازی به‌همین منظور بوده و دستگاه پلید ولایت راه حلی جز راه حل تروریستی-نظامی در چنته ندارد.

اما خدا را شکر که به‌خاطر حداکثر هوشیاری و انضباط پولادین خودتان، به‌رغم آتش‌سوزی گسترده و خسارت‌های فراوان، این‌بار در حملهٔ سهمگین موشکی که دشمن روی آن حساب زیادی باز کرده بود، شهیدی نداشتیم. دشمن زبون یکبار دیگر شکست خورد و بور شد.

و من به ‌یاد می‌آورم آیاتی را که در شب قدر خواندیم:

 

إِنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یحِبُّ کلَّ خَوَّانٍ کفُورٍ

أُذِنَ لِلَّذِینَ یقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیارِهِمْ بِغَیرِ حَقّ‌َ....

همانا که خدا از گروندگان و دارندگان آرمان و ایمان (و مجاهدینش) دفاع می‌کند و هیچ خیانت‌پیشه ناسپاسی را دوست ندارد و خوش نمی‌دارد.

اجازه داده شد به آنان‌که (با این رژیم) جنگ و پیکار می‌کنند، چرا که آنان (و خلق‌شان) مورد ستم واقع شده‌اند و همانا که خدا (در مسیر تکامل) بر یاری ایشان تواناست.

آنان‌ که از دیار و میهن خودشان به‌ناحق (توسط حاکمیت سرکوبگر ارتجاعی) رانده شده‌اند…

با دعا برای شفای عاجل خواهران و برادران مجروح و مصدوم، باز هم ضرورت حداکثر هوشیاری و آمادگی همه‌جانبه در این وضعیت را خاطرنشان می‌کنم.

اینفوگرافی حملات موشکی آخوندها به کمپ لیبرتی

اینفوگرافی حملات موشکی آخوندها به کمپ لیبرتی

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e52f5a61-377d-417c-b9cd-decda24a04f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات