728 x 90

۷ آبان ۱۳۹۴ حمله موشکی به لیبرتی در آبان ۹۴ و شهادت ۲۴مجاهد خلق

حمله موشکی به لیبرتی در آبان ۹۴ و شهادت ۲۴مجاهد خلق
حمله موشکی به لیبرتی در آبان ۹۴ و شهادت ۲۴مجاهد خلق

روز ۷آبان ۱۳۹۴ با آغاز تاریکی شب، قرارگاه لیبرتی، از سوی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران خامنه‌ای، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

قرارگاه لیبرتی پایگاهی در غرب بغداد در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بود. از بهمن ۱۳۹۰ اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، برای اسکان موقت به‌عنوان «پناهندگان تحت حمایت سازمان ملل متحد» از اشرف جابه‌جا و در آن مستقر شده بودند. قرار بود این قرارگاه مکانی امن برای استقرار موقت مجاهدین باشد اما برخلاف تعهدات آمریکا و سازمان ملل متحد، امنیت در لیبرتی هیچ‌گاه برقرار نشد و این مکان بارها زیر موشک‌باران مزدوران نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران قرار گرفت.

سنگین‌ترین حمله در بین سلسله حملات موشکی در نخستین ساعت شامگاه ۷آبان ۱۳۹۴ صورت گرفت.

این حمله مرگبار موشکی، منجر به‌ شهادت ۲۴تن از قهرمانان مجاهد خلق شد. هدف خامنه‌ای و مزدوران برون‌مرزی او، قتل‌عام ساکنان لیبرتی با حمله جنایتکارانه بود؛ اما مجاهدین با واکنش به‌موقع، در پناهگاه‌ها و سنگرهایی که خود در زمین تعبیه کرده بودند، پناه گرفته و خواست خامنه‌ای را با شکست مواجه کردند.

 

حمله با بیش از ۸۰موشک تقویت‌شده

طبق اطلاعاتی که بعدها به‌دست آمد، در حمله موشکی ۷آبان، بیش از ۸۰موشک از انواع مختلف به لیبرتی اصابت کرد. موشک‌هایی که توسط صنایع نظامی آخوندها به‌شدت تقویت‌ شده بود. انفجار این موشک‌ها گودال‌هایی به‌قطر ۴ تا ۷متر و با عمق‌ ۲متر ایجاد کرد. شدت انفجارها به‌حدی بود که بسیاری از بنگال‌ها متلاشی و بسیاری از دیوارهای حفاظتی سیمانی(موسوم به تی‌وال) فروافتاده و درهم‌شکست. نمایندگان ملل ‌متحد در بازدید از لیبرتی از برخی از این گودال‌ها بازدید کرده و عکس گرفتند.

بر اثر این حمله جنایتکارانه، ۳۵۷بنگال، ۱۰سالن، ۲۵۷کولر، بخش‌هایی از منابع آب و سوخت و فاضلاب، شبکه آبرسانی، ژنراتورها، سیستم برق، خودروها و وسایل زندگی به‌طور کامل منهدم یا از دور استفاده خارج شد.

رژیم خامنه‌ای پیش از این تاریخ، برای زمینه‌سازی سیاسی حمله موشکی ۷آبان ۹۴، بارها مأموران وزارت اطلاعات را تحت پوش خانواده به لیبرتی فرستاده بود. آنها در حالی که وانمود می‌کردند خانواده اعضای مجاهدین هستند، از هیچ‌گونه دشنام، تهدید و آزار و اذیتی بر ضد مجاهدین فروگذار نمی‌کردند. این اقدامات کثیف در نهایت به حمله وحشیانه موشکی ۷آبان ۹۴ به لیبرتی بالغ شد.

 

هجرت و جا‌به‌جایی همگانی مجاهدین

پس از حمله موشکی ۷آبان ۹۴، ایستادگی مجاهدین و تسلیم نشدن آنان در برابر شانتاژها، حملات و توطئه‌های آخوندها، در نهایت باعث شد سازمان ملل ‌متحد و آمریکا(که مسئولیت حفاظت از اعضای مجاهدین را برعهده داشتند) با هجرت و جابه‌جایی همگانی مجاهدین، در چارچوب سازمان و تشکیلات‌شان، موافقت کنند؛ یک پیروزی بزرگ برای مجاهدین و مردم ایران و ضربه‌ای کاری به تمامیت رژیم آخوندی.

خون ۲۴شهید حمله موشکی ۷آبان ۹۴، در این پیروزی استراتژیک برای مجاهدین و مقاومت ایران، نقشی تعیین‌کننده داشت.

اسامی مجاهدینی که در حمله موشکی ۷آبان ۹۴ به ‌شهادت رسیدند، عبارت است از:

مجاهدین شهید: نیره ربیعی ـ حسین ابریشمچی ـ ابوطالب هاشمی ـ احمد مسچیان ـ اکبر علیدوست ـ بهزاد میرشاهی ـ جاسم قصیر ـ جواد سالاری ـ حسن ابراهیمی ـ حسن توفیق‌جو ـ حسین اداوی ـ حسین سرو آزاد ـ حسین گندمی ـ حمید دهقان ـ حمیدرضا ایمنی ـ رجبعلی قربانی ـ رضا وادیان ـ سهراب همایونفر ـ شریف ویسی ـ فرشید ربیعی ـ کیومرث یوسفی ـ محمدعلی میرزایی ـ منوچهر براتی ـ حسن نورعلی

 

اینفوگرافی حملات موشکی رژیم آخوندی به کمپ لیبرتی

اینفوگرافی حمله به موشکی در لیبرتی

اینفوگرافی حمله موشکی در لیبرتی

پیام مسعود رجوی ـ نیمه‌شب پنجشنبه ۷آبان ۱۳۹۴

 

جهت اطلاع بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

- اسامی و تصاویر ۲۳شهید قهرمان موشک‌باران جنایتکارانه کمپ لیبرتی - ۷آبان ۹۴

- تهاجم موشکی به مجاهدان اشرفی در لیبرتی از نگاه رسانه‌های بین‌ا لمللی

- گرامی‌داشت خاطره شهیدان حمله موشکی ۷آبان ۹۴به لیبرتی، سخنرانی مریم رجوی در اولین سالگرد این حمله موشکی + فیلم و عکس

- سخنرانی مریم رجوی در مراسم گرامی‌داشت دومین سالگرد حمله سنگین موشکی به لیبرتی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30a325bf-5076-4de2-bc1d-7974be83dd5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات